Recension Tigi Bedhead Cocky Thickening Paste


Tigi Bed Head Cocky Thickening Paste
är en stylingprodukt som ger ökad volym och måttlig stadga till håret. Thickening paste är inte värmeaktiverande det vill säga att den fungerar även på lufttorkat hår, det är möjligt att effekten förbättras ytterligare om man fönar håret men det är inget jag har provat. Konsistensen är en seg, transparent  pasta som ger ökad textur och doftar som barndomens bubbelgum gjorde. Pastan lämpar sig för både kort och långt hår.



Jag har många, långa men förhållandevis tunna hårstrån och vill ha stadga och volym som ser naturlig ut. Thickening paste fungerar bra för det ändamålet, en liten klick, mindre än en enkrona räcker för att håret ska få mer stuns och bli fylligare. Jag trycker ut en liten mängd i handflatan och fördelar pastan över fingertopparna sedan stryker jag lätt över olika partier hårpartier med uppochnedvänt huvud och kramar in produkten.



Min välanvända tub har jag haft i över ett år och den räcker en stund till så jag måste säga att det är en dryg produkt. På mittenbilden visar jag ungefärlig mängd jag brukar använda. Tredje bilden ser lite nasty ut men jag ville ge en uppfattning om hur konsistensen är.

Jag upplever att Thickening paste fungerar och ökar volymen och fylligheten i håret. Man får dock passa sig för att överdosera mängden, tar man för mycket och inte sprider ut innehållet ordentligt kan håret se fett ut och separeras i tjocka, stela sektioner. Jag tycker att den här produkten är riktigt bra och kommer köpa en ny förpackning när den nuvarande är slut. Priset brukar ligga runt 200 kronor, med tanke på hur dryg den är och att resultatet blir bra är den väl värd sitt pris.
Betyg: 4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback