Lancome spring 2011 Ultra Lavande




Lancomes
vårkollektion 2011 heter Ultra Lavande och går genomgående i skira lila toner med silver och guld som komplementfärger. Aaron de Mey har skapat kollektionen och säger sig ha inspirerats av 70-talets färger och den glittriga discoeran. Kollektionen skiljer sig något åt mellan Europa och USA, exempelvis så släpps ögonskuggspaletterna i USA i två utföranden.

I den europeiska kollektionen ingår:

  • Color Fever Gloss Natural Origin - kommer i tre nyanser Beige Ballerine, Rose Ballerine, Lavande Ballerine
  • Le French Touch Absolu Lipstick - 308 Lily Rose, 310 Daisy Rose och 312 Berry Rose
  • Butterflies Fever Healthy Glow Mineral Blusher01 Glowy Ballerine
  • Le Minis Vernis Nail Colour - 004 Disco Silver Top Coat och 359 Lavande
  • Ombre Absolue Minérale Eye Shadow Quad - lanseras i en nyans A 70 Ultra-lavande Warm Harmony
  • Ombre Magnetiue Spectacular Sparkle Eye Shadow - ögonskuggan är en glittrande lös puderskugga och finns i tre nyanser 01 D Disco Gold, 04 G Disco Silver,10 B Ultra-Lavande


Color Fever Gloss Natural Origin



Le French Touch Absolu Lipstick



Butterflies Fever Healthy Glow Mineral Blusher



Le Minis Vernis Nail Colour


Ombre Absolue Minérale Eye Shadow Quad


Ombre Magnetiue Spectacular Sparkle Eye Shadow

Ja vad säger vi? Fjärilsdosan naturligtvis, ingen kan väl motstå den vackra lilla saken. Färgerna ser fina ut och kan nog vara ett snyggt rouge om man kan förmå sig att sätta penseln i dosan och förstöra mönstret vill säga.
Glossen ser fina ut, jag gillar särskilt det lila Lavender Ballerine. De lösa ögonskuggorna misstänker jag är alldeles för glittriga och svårjobbade för min smak. Jag saknar ett läppstift i en lila nyans, de färger som finns i kollektionen känns knappast nyskapande även om färgerna är ok. Nja, den här kollektionen kommer inte bli rik på mig iallafall, men jag kan tänka mig att en och annan lilaälskande sminknörd där ute tycker annorlunda.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: My Beauty Secrets

älskar lancome !!!

2011-02-07 @ 19:31:40
URL: http://mybeautysecrets.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja märket som helhet är det inget fel på. Härligt lyxigt:).

2011-02-07 @ 20:00:08
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: My Beauty Secrets

jag skulle tro att det bar är en himla massa tuppering under det där håret. Ett annat tipps om man vill ha otrolig volym är ju annars att använda volymastern, men istället för att bara använda den en gång längst upp vid hårbotten så flyttar man ned den ännu ett snäpp, och sen tuppering över det !

2011-02-08 @ 09:57:13
URL: http://mybeautysecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback