Lite nytt


Jag behöver en ny mascara så det blev en snabb sväng upp på stan. Jag ville köpa Cliniderms Redness Rescue Target Cream också men den har inte kommit ut än här än. Jag nöjde mig förnärvarande med detta:



Det blev en fotcreme från Scholl och High impact mascara från Clinique. Det är så tråkigt att lägga pengar på en fotcreme men det var tyvärr en nödvändighet eftersom jag har torra fötter (surprise) och har fått ett par hälsprickor.



Det är första gången jag testar en Cliniquemascara så det ska bli intressant att se vad jag tycker, jag har hört mycket gott om dem. High End-mascarorna har blivit så löjligt dyra att jag var tvungen att hitta alternativ, jag har ingen lust att lägga ned en mindre förmögenhet på en nödvändighet och min smärtgräns går vid 250 kronor en summa som har passerats med råge av de flesta lyxmärkena som numer ligger över 300 kronor. Det värsta såg jag idag på Kicks där en av Estee Lauders mascaror kostade hutlösa 380 spänn! Vem är beredd att betala så mycket pengar för en mascara? Clinique har som tur är inte följt den prisutvecklingen och därför får väl 205 kronor räknas som riktigt billigt i det här sammanhanget.


Kommentarer
Postat av: kerstin

High Impacten är kanon!

2011-01-28 @ 08:34:13
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gött :)!

2011-01-28 @ 10:28:29
Postat av: Ninni

Japp, den mascaran är otroligt bra!

2011-01-28 @ 21:34:56
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Linda

Vad bra:). Ooh,jag är så förväntansfull nu men tänkte vänta med att öppna den tills jag har kasserat den gamla.

2011-01-28 @ 22:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback