En beauty 3a, #7

Det har blivit dags för den sjunde delen av LipGloss Bitch temaserie 1beauty 3a. Den här veckan handlar det om tre favoritverktyg för ögonmakeupen som ofta används.



Tops
Jag skulle inte klara mig utan tops, jag använder dem varje dag. De är bra att korrigera misstag med, ta bort nedfall och de kan även användas för att sudda linjer med, de funkar också att applicera smink med om det kniper. Tops är en väldigt bra uppfinning helt enkelt.



Mac #217
Man skulle kunna tro att det är min ena katt som har donerat päls till borsten, de är lika mjuka och har samma färg. Jag gillar den här hypade borsten pga dess egenskaper, den är stor, fluffig och mjuk och så härlig att jobba med. Jag använder den för att blenda, applicera skuggor med och vinklar jag den fungerar den även till globlinjen. En solklar favorit.

Tredje alternativet blev svårare eftersom jag velade mellan två stycken. Den äldsta vann för den är den enda i sitt slag bland mina penslar och är oumbärlig för mig.



FOB Eyeliner pencil
Det här är en gammal trotjänare som jag köpte i mitten på nittiotalet. FOB finns inte längre tyvärr, det var kvalitativa och billiga verktyg som fanns att köpa på HM. Jag använder den nästan dagligen till eyeliner och att låsa skuggor med runt ögat. Borsten är styv vilket är nödvändigt för att applicera eyeliner med men borsthården är lena och känns inte stickiga. Formen är smal och spetsig.



Ozzy
Min största favorit av alla som också är hårig och mjuk, han slipper dock att vara verktyg men var intresserad av penslarna. Kolla vad vindögd han blev, bedårande söt! Till höger är penseln som hamnade utanför listan och som jag motvilligt valde bort - Sephora Blending 137. Oops nu lyckades jag få med den ändå, låt oss kalla den bubblare då.



Kommentarer
Postat av: Tina

Haha tops är min favorit också! Dom är grymma till det mesta, det förbrukas en del här hemma kan jag säga! Läs gärna min sminkblogg!

2011-01-30 @ 11:14:17
URL: http://hairbycle.blogg.se/
Postat av: Linda

Visst är de bra och ett underskattat verktyg, jag skulle inte klara mig utan dem.

2011-01-30 @ 12:15:09
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback