Laura Mercier Crème Eye Colour


En produkt som jag tycker har fått oförtjänt lite uppmärksamhet är Laura Merciers Crème Eye Colour. Det handlar precis som det låter om - cremeögonskuggor. Jag använde två av dem häromdagen i en eotd och utlovade samtidigt att cremeskuggorna skulle få ett eget inlägg.



Ögonskuggorna finns i två olika finishes - satinée som är matt med lite lyster i och metallic som är skimrig till glittrig.
Jag har en av vardera sorten: Gold (metallic) och Rum Satin (satinée) och jag älskar dem båda.

Gold är fantastiskt vacker och ger en kall guldfärg fullspäckad med skimmer och innehåller även en del glitterpartiklar. Glittret håller sig på plats utan nedfall och det är en stor bonus, jag avskyr glitterskuggor som yr omkring, det kan förstöra en hel makeup. Metallicskuggan är tjockare och mer pigmenterad och det räcker med en ytterst liten mängd för att få tillräckligt med täckning. Den här formulan är även lite klistrigare i konsistensen än den matta men ingen av dem är särskilt bra som fäste för lösa pigment. Däremot är de bra grunder för att förstärka andra färger, om man vill ska jag säga för de är båda alldeles utmärkta på egen hand.

Den matta varianten är tunn i konsistensen och fördelen är att man kan få allt från en nästan transparent effekt till mycket täckning. Färgen Rum Satin är en väldigt mångsidig brun nyans med skiftningar i både gult och blått men de syns mindre ju mer man tonar ut skuggan. Jag använder gärna Rum Satin de dagar jag vill ha en naturlig sminkning och den är perfekt för den där osminkade looken som det oftast ligger mycket jobb bakom men som gör att de naturliga färgerna bara förstärks. Den används med fördel även till bruna sotningar tillsammans med puderögonskuggor.

Båda sorterna torkar ganska snabbt så man får vara lätt på handen och arbeta med ett öga i taget.
Produkterna creasar inte och hållbarheten är tillfredsställande god. Jag föredrar att använda fingrarna som redskap men naturligtvis fungerar cremeskuggorna utmärkt med pensel också.


Titta på det fantastiska skimret i Gold och hur det reflekteras i ljuset. Får ni tillfälle att besöka en Laura Mercieråterförsäljare tycker jag ni ska ta er en närmare titt på Créme eye colour.


Kommentarer
Postat av: My Beauty Secrets

tack så mycket ! nej de är inga såna jobb jag söker, jag söker jobb inom event eller som värdinna :)

2011-02-08 @ 21:20:35
URL: http://mybeautysecrets.blogg.se/
Postat av: Kerstin

De ser jättefina ut! Ska absolut spana in nästa gång jag är i USA!

2011-02-09 @ 14:20:44
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Postat av: Emelie - Crazynails

Sv: Tack så mycket :D

2011-02-09 @ 18:27:14
URL: http://crazynails.blogg.se/
Postat av: linda

MBS: Ok, vad spännande hoppas det gick bra.

Kerstin:Ja, gör det, de finns i många fina färger.

Emelie: Det var så lite så :).

2011-02-09 @ 20:25:58
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback