Borstar från EM


Det här var ju inte kul. Min kära kabukiborste från Everyday Minerals har gått sönder, borsten lossnade från skaftet. Jag har försökt vara försiktig och vet inte om det beror på att det har kommit ned vatten i skaftet eller om limmet har lossnat ändå. Borsten är flitigt använd sedan något år tillbaka men borde nog hålla längre än så. Det går att trycka tillbaka borsten på skaftet och använda den ändå men man får inte samma precision när borsten är lös. Jag ska göra ett försök att limma ihop den med något lämpligt klister - någon som har något bra tips?



Jag har under en tid funderat på att köpa EM:s Flat topp kabuki som ger mer täckning och nu torde vara ett bra tillfälle att testa den. Pris 11 $.



När jag surfade runt bland borstarna hittade jag en annan högintressant liten goding, ingen traditionell kabuki utan en borste som har många användningsområden och som säkert kan användas till mineralfoundation också. Tapered Sculpting Face Brush. Nu rycker det våldsamt i klickfingret måste jag säga. Borsten kostar 12 $.




Kommentarer
Postat av: Honi

Jag brukar bara limma ihop med vad jag har närmast, sist var det ett textil-lim som fick agera lim när en av mina gamla H&M borstar lossnade från skaftet :p

2011-01-28 @ 22:08:35
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Linda

Funkade det så de höll ett tag också? Jag har något allroundlim hemma som utger sig för att vara superbra så jag får testa med det.

2011-01-28 @ 22:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback