Nail Beauty by Mavala



Liksom min hud är mina naglar torra och de splittras eller går av. Det är näst intill omöjligt för mig att spara ut långa naglar som har samma längd, de är hopplösa. Jag har provat mängder med stärkare, oljor och balsam, visst kan jag märka en marginell skillnad av vissa men det är bara att acceptera läget, det finns inga mirakelmedel. Istället använder jag ofta tippar och akryl som jag fixar själv. Många svär vid OPI:s Nail Envy och säger att den verkligen fungerar, det finns en variant för torra naglar som heter Nail Envy for Dry and Brittle nails som jag önskade mig förra julen men fick istället en fin låda med en hel radda produkter från Mavala. (Nail Envy skaffade jag ändå så småningom och jodå, den hjälper delvis).



Paketet innehåller:
  • Cuticle Remover - Nagelbandsremover
  • Scientific Penetrating Instant Nail Hardener - som är en nagelstärkare
  • Protective Base Coat - Skyddande baslack som förlänger manikyrens hållbarhet
  • Colourfix - Överlack
  • Mavadry - Överlack som skyndar på torkningsprocessen
  • Mavala Hand creme - fuktgivande och skyddande handkräm som innehåller marint collagen (?). Vad det luddiga begreppet marint kollagen innebär framgår inte av förpackningen.

I locket finns instruktioner om hur produkterna skall användas.

Nu är frågan hur jag ska göra; öppna förpackningen och använda produkterna själv eller kanske byta bort eller sälja hela lådan. Även om det är bra produkter kommer jag inte använda allihop. Ett alternativ kan vara att behålla de produkter som jag har användning för och göra mig av med resten. Nagelstärkaren har jag provat för väldigt längesedan så det kan hända att innehållet är förändrat och att resultatet har förbättrats. Som jag minns det blev naglarna väldigt hårda men inte höll de bättre för det, mina naglar är dessutom hårda av naturen, jag tror att Scientifique Penetrating Instant Nail Hardener lämpar sig bättre för mjuka naglar.

Överväxta nagelband har jag endast på tånaglarna men är det verkligen nödvändigt med en separat produkt för det?
Lacken kan vara bra att ha, Mavala gör kvalitativa produkter och en bra handcreme är väl inte heller fel att ha.

Har ni någon erfarenhet av dessa Mavalasaker, ris eller ros, och kan ge mig ett råd om hur jag skall göra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback