Nyheter från e.l.f..

Budgetmärket e.l.f har kommit ut med en rad intressanta nyheter. Tyvärr kan vi i Sverige inte ta del av dem än eftersom de endast säljs via e.l.f.com och vi som vill handla från Skandinavien och Europa kan bara göra det via e.l.f.uk. Men produkterna kommer så småningom hit, under tiden är det roligt att titta närmare på vilka nyheterna är.


Studio line som kostar lite mer än e.l.f:s ursprungliga linhje har lanserat en ny foundation Flawless Finish Foundation. Den beskrivs som en lätt och oljefri foundation med spf 15 som ger ett semi-matt resultat. Sex nyanser finns det att välja bland.


Studio Tinted Moisturizer Spf 20 är en färgad dagcreme som finns i sju nyanser där den ljusaste Porceline ser ut att passa de bleknosade, den mörkaste färgen Espresso är förhållandevis mörk men ser ut att vara alldeles för ljus för de riktigt mörkhyade.


Studio Cream Blush Den här produkten låter väldigt intressant tycker jag, dock är formulan mer mousseaktig än krämig. Blushern kommer i sex nyanser: Heartbreaker, Flirt, Tease, Seductress, Temptress och Vixen. Jag kommer definitivt att köpa Flirt och Tease.


Studio Pigment eyeshadow är lösa ögonskuggspigment som finns i sex fina färger: Innocent Ivory, Mystic Moss (som även finns som pressad ögonskugga i det befintliga sortimentet), Golden Godess, Magical Maroon, Passionate Purple, Naughty Noire. En pensel ingår i priset. Golden Godess ser ljuvlig ut och lilaälskande beautynördar går säkert igång när de ser Passionate Purple.


Matte eyeshadow är matta lösa ögonskuggor och kommer i tio nyanser: Pearl, Nude, Muted Mauve, Chestnut, Mint, Brick, Burnt Brown, Baked Berry, Smoke och Charcoal, pensel ingår.


Studio Cream Eyeshadow Ännu en produkt som jag vet att jag kommer prova. Fyra nyanser finns : Candlelight, Dawn, Bronzed och Eggplant. Jag fastnade för Dawn som ser ut att vara en fin gråbeige färg.


Studio Conditioning Lip Balm Spf 15 är ett färgat läppbalsam som kommer i sex fina nyanser: Nice & Natural, Peaceful Pink, Mellow Melon, Blissful Berry, Bombshell brown, Romantic Rouge. Jag vill ha de tre första.


Studio Complete Coverage Concealer är en concealerpalett som finns i tre utföranden: Light,medium och Dark. Det här är inte något som jag kommer prova eftersom jag av erfarenhet vet att det är bland basprodukter som foundation, puder och concealer som det brukar brista och märkas att det är en billig produkt. Jag kan ha fel när det gäller den här paletten men det är i såfall inget jag själv kommer att upptäcka genom att testköpa den.


Studio Body Glow är ett skimrande puder för kropp och ansikte att använda när man vill glittra lite extra. Pudret finns endast i en nyans.




Några av de befintliga produkterna har utökats med fler färgnyanser, det gäller Eyeshadow Quadsen Brightening Eye colour, Studio Eyebrow Treat & Tame har fått en ny nyans - Ash. Cream Eyelinern, Mineral Blush och nagellackens nya färger finns dock redan att köpa via e.l.f U.K (bra, några fördelar skall väl även vi ha, eller hur?).

För mig som är inne i någon slags e.l.f.-psykos just nu gör dessa nyheter att jag blir alldeles lyrisk och ivrig - jag vill  köpa de nya produkterna direkt. Vad tycker ni - fanns det något av intresse som ni blir nyfikna på?



Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag undrar lite över foundation och den färgade krämen kommer att vara... Elf's produkter har ju en tendens att hålla väldigt ojämn kvalitet. En del grejor är verkligen toppenbra och andra rena skiten.

2011-01-05 @ 16:25:01
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja och det är därför jag undviker basprodukterna, då är det extra viktigt med god kvalité liksom med ögonskuggor då de billiga brukar vara dåligt pigmenterade eller för glittriga. Annars har det mesta jag testat hittills från elf varit bra.

2011-01-05 @ 20:04:28
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: Honi

Men shimmer eyeliner pennorna har ju funnits i flera månader hos elf uk? Har ett gäng själv faktiskt :p

2011-01-07 @ 01:03:45
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj då,de har jag missat. Jag letade och letade och fann dem tillslut :P. Tack, nu har jag tagit bort dem ur inlägget. Det är ändå intressant att se vilka produkter som skiljer de båda sidorna åt.

2011-01-07 @ 11:21:43
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: Info

get the greatest refinance anywhere

Postat av: best wrinkle treatment

get the greatest natural wrinkle treatment info around


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback