Concealer - dags att köpa en ny

Jag har av naturen mörka pigment under ögonen som bildar missklädsamma skuggor därför är en bra concealer väldigt viktig för mig. Jag har testat ett antal genom åren och fann tillslut en favorit som motsvarade mina höga förväntningar dvs den var täckande men ändå tunn med gulaktig bas och fuktgivande. Den fantastiska produkten var från Biotherm och hette forget it, jag gillade Biotherms smink överhuvudtaget och tyckte därför det var väldigt trist att de lade ned make-upförsäljningen. Det är bara så typiskt när man väl finner en eftersökt Holy Grail-produkt?



När det blev dags för en ny concealer hade jag således lagt ribban högt och jag förstod att det skulle bli svårt att toppa min gamla favorit. Valet föll på hypade Lancome effacernes concealer.En i mina ögon överskattad produkt. Dels är den ganska tjock i konsistensen och resultatet blir lätt kakigt och torrt.



Nu är det alltså hög tid igen att börja leta upp något bra alternativ. Jag vill återigen ha en tunnflytande men ändå täckande concealer som har en gul underton eftersom det motverkar de blåfärgade pigmenten i min hud. De jag funderar på och som verkar intressanta är:



Helena Rubestein Colour clone får alltid bra omdömen och sägs vara tunnflytande, tyvärr upplever en del att den kan lägga sig i hudveck och rynkor och det vill man ju inte. Jag har stått med den i handen ett par gånger och testat den i butik så något måste det ha varit som gjorde att jag valde bort den även om jag inte minns vad nu. Jag ska kolla upp den igen.



Estee Lauder Creme Concealer har jag inte provat och jag tror att den eventuellt kan vara för tjockflytande för min smak men jag ska åtminstone testa den i butiken.



MAC Select cover up är tunnflytande men bara halvtäckande och de övriga concealerna från Mac är troligtvis för tjocka eller kakiga under ögonen för min smak.

Laura Merciers Secret concealer är jag lite nyfiken på men den är å andra sidan i cremeform.

Bobby Brown har två concealers som låter lovande: Corrector som är heltäckande och Creamy concealer som också är i cremeform men tycks bli mer flyktig när man applicerar den. Särskilt den sistnämnda är jag väldigt intresserad av men då har jag bara det lilla problemet att Bobby Brown inte säljs i Sverige och jag vill inte köpa grisen i säcken.

Dior Diorskin nude beskrivs som fuktgivande och naturlig. Jag har haft en tubconcealer från Dior tidigare som var helt ok, den var väldigt täckande men hade tendens att synas dessutom var den egentligen lite för ljus.

Ja, där står jag nu och velar. Har funderat på mineralconcealer från Everyday Minerals då jag älskar deras foundation men tror inte den blir täckande nog som jag vill ha det, fast det kanske bara är en fördom. Oavsett ska jag iallafall beställa något concealerprov vid nästa EM-beställning.

Har ni några bra tips på en tunn, täckande, gultonad, fuktgivande concealer som inte kakar sig tar jag tacksamt emot tips.






Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag brukar faktiskt gilla stift-concealer bäst även under ögonen. Det är faktiskt mest en fråga om hur mycket man använder tycker jag. Sen har jag en concealer i läppglansform med skumgummiapplikator som är bra, den heter Line smoothing concealer. Kolla in den så får du se. Jag handlar dock aldrig Clinique utan att se till att få med ett necessär-erbjudande för det har de ju så ofta.

2011-01-04 @ 13:05:21
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Ninni

Haha, meningen ovan blev lite fel såg jag, Line smoothing concealer kommer alltså från Clinique.

2011-01-04 @ 13:06:34
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag använde oftast stiftconcealer förr, kommer inte riktigt ihåg när/varför jag gick över till flytande i tub men innan det blev flytande varianter hade jag en favorit från Face, den var i cremeform i en rund burk. Tack snälla du för tipset, jag ska kolla upp saken.

2011-01-04 @ 16:06:20
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: Emelie - Crazynails

Sv: Tack så mycket :D



Jag har en concealer från MAC men den är väldigt om man har under ögonen -.-

2011-01-04 @ 18:07:29
URL: http://crazynails.blogg.se/
Postat av: Emelie - Crazynails

*Kakig

2011-01-04 @ 18:09:04
URL: http://crazynails.blogg.se/
Postat av: Linda

;-)ja,det var det jag misstänkte. Vilken har du?

2011-01-04 @ 21:40:37
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback