Taupefynd från Max Factor



En taupefärgad ögonskugga är en bra bas i sminksamlingen.Om någon som precis har börjat bygga upp en sminksamling frågade mig vad jag tycker man ska börja med skulle en av produkterna jag rekommenderade vara en taupe/gråbrun-ögonskugga. Jag har några stycken och är egentligen på jakt efter en ljus variant som lutar mer åt det beigegrå hållet, eller "greige" som Max Factors make-up artist Tomas Lenneryd kallar färgen. 

I lördags var jag inne på Cubus som fortfarande hade några få produkter kvar sedan utförsäljningen med 50 procent rabatt på all kosmetika. Det såg ut som om en tornado hade dragit fram bland hyllorna och trist nog var många förpackningar öppnade,kladdiga och med trasigt innehåll. Varför ska det bli så bara för att det är rea?

I dagsljus utan blixt.

Jag kunde naturligtvis inte gå ut ur butiken utan att ta ett varv vid sminkdiskarna och där låg Burnt bark 107 från Max factor och väntade på mig. Det här köpet beror enbart på realockelsen och det faktum att jag endast betalade 47 kronor för ögonskuggan.Färgen är snygg men jag tror att det är bäst att använda någon form av primer när skuggan ska användas. Det var oerhört lätt att tvätta bort swatchen från handen, tvål och vatten tog med lätthet och utan gnuggande bort alla spår av färgen.


Inomhus utan blixt.


Ögonskuggan är lagd med rent finger på naken hud.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback