Estee Lauder Rose Amethyst




Läppstiftet Rose Amethyst #66 är ett LE-läppstift som ingick i Estee Lauders höstkollektion 2009, Sensuous Gold. Läppstiftet är omtalat i USA och efter att ha sett flera klipp på You-tube om detta läppstift kände jag att jag verkligen måste försöka få tag på ett eget exemplar. Jag är mest en nudeläppis, även om jag jag den här sommaren har börjat gilla och använda mer färg på läpparna ibland, och Rose Amethyst ser ut att vara ett läppstift som verkligen faller mig på läppen (ordvitsar har jag som den nörd jag är väldigt svårt att låta bli) med sin ljusa beigerosa färg.

Som tur var behövde jag inte leta länge. Jag gick in på E-bay, sökte,fann och vann en auktion med läppstiftet. Hela kalaset inklusive frakt gick på 86 kronor! Nu återstår att se om jag har lyckats göra en riktigt bra affär eller får en felstavad kinesisk kopia. Jag betalade idag och kommer nu ivrigt vänta vid brevlådan,förhoppningsvis kommer det nästa vecka.

Länken nedan är till en av mina favorit You-tubare, den förtjusande Lisalisad1. Hon använder ofta Rose Amethyst. Sex minuter in i klippet pratar hon om och swatchar läppstiftet.

http://www.youtube.com/watch?v=9gpC0BAdzk4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback