Ett planerat och fyra impulsköp

Idag blev det en sväng på stan med siktet inställt på Lindex som hade rabatt på fuktcremer till ansiktet, jag behövde nya eftersom mina nuvarande börjar ta slut. Jag hade även ett par rabatterbjudanden från Kicks som jag passade på att utnyttja, dels köpte jag en paintpot från MAC från Kicks.se och på stan köpte jag ett exemplar av Miracle Touch från Max Factor. Vid Viva La Diva-ståndet fastnade min blick på de billiga läppennorna eftersom jag behövde en neutral variant,  så jag nöp den och helt plötsligt hade jag ett läppstift i påsen också. Hur gick detta till....



Jag fick ta tusen bilder av förpackningarna eftersom jag av någon anledning darrade värre än en abstinent alkoholist. Alla blev suddiga så till slut lade jag dem ner och bättre än såhär blev det inte.



Lindex har ett bra erbjudande den här veckan på Oil of olay Total effect day och night /99kr styck. Ett bra köp med prisvärda produkter i budgetklassen. Jag har testat Total effect för känslig hy och gillade den, produkterna i serien är riktigt krämiga vilket behövs till min törstande hud.


Miracle Touch är en personlig favorit som står sig mycket bra i konkurrensen från dyrare alternativ. Ofta tycker jag att man får vad man betalar för och att det lönar sig att lägga en extra slant för en bra foundation.Den här är definitivt ett undantag, formulan är återfuktande och resultatet blir en utjämnad hy med lyster. Jag har ett exemplar av Shisedios Advanced Hydro Liquid som är en systerprodukt till MT men så mycket sämre. Dyr var den och gav ett kakigt, flammigt reultat och nyanserna är alldeles för gula. Det är definitivt ett köp jag ångrar särskilt med tanke på hur dyr den var. Men som sann beautyjunkie så är jag alltid nyfiken på oprövade och nya produkter, jag har hört och sett en del goda recensioner av Maybellines Dream Creamy foundation och var nyfiken på att testa den, men idag när jag fick tillfälle att jämföra dem i butiken upplevde jag Maybellines som torrare än MT och eftersom min hy vill ha all fukt den kan få valde jag det säkra kortet.

Många avråder från att man ska använda den medföljande svampen och istället använda en pensel eller borste. Själv använder jag svampen till vardags, det går supersnabbt och resultatet kan jag inte heller klaga på. Invändningen många har är att svampen suger upp onödigt mycket av cremen vilket naturligtvis är slöseri,dosan tar slut snabbt oavsett och det är väl egentligen det enda negativa med MT. Ibland till kvällsbruk har jag använt MAC #187 för ett mer täckande resultat.
.


Pennan heter Nude och blev tyvärr ljusare på mina läppar än jag hade tänkt mig, jag har relativt pigmenterade läppar vilket kan ställa till bekymmer med läppfärger som tenderar att bli för ljusa för min smak och vad jag tycker klär mig.De flesta vill antagligen att färgen i hylsan skall bli densamma på läpparna. Mina krav på och önskemål med pennan var visserligen en nudenyans men ändå en något mörkare ton än min läppfärg. Istället smälte den in helt och "försvann"men den kan vara användbar ändå för att förhindra läppstift att flyta ut.


Läppstiftet heter Toffe, ett missvisande namn tycker jag eftersom det antyder att färgen drar åt brunt. Som synes på bilden är det en mer kall nudenyans med rosa ton. Jag passar inte alls i läppfärger med bruna toner,dessutom ser tänderna gulare ut. Färgen är snygg men även det resultatet blev ljusare än jag hade tänkt mig, jag känner mig som Maria Montazami i den här färgen (samma nyans men hennes har en gulare bas) och det är kanske bra för det får mig att le.

Båda läppisarna är från det prisvärda budgetmärket Viva La Diva. Pennan kostade 45kr och läppstiftet 65 kr.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback