Semestershopping

Jag har varit ute på vift och har bland annat tagit en kryssning till gemytliga Köpenhamn. Det blev lite shoppat i tax freen på båten och lite i den danska huvudstaden, det gällde att hela tiden hålla den starka danska kronan i åtanke dessutom hade jag en begränsad budget men några godbitar blev det allt även om jag som vanligt hade kunnat köpa mycket mer.



Jag hade siktet inställt på Laura Mercierdisken på varuhuset Illum och till min stora glädje visade sig att märket såldes ut och det till hela 70 procents rabatt. Det blev fynd trots att svenska kronan är svag i förhållande till den danska. Även om det var utplockat bland produkterna och nyanser blev det: en tinted moisturizer i nyansen sand kostade 181 svenska kronor ( normalt pris är runt 400 kr) och två cremeögonskuggor i olika finishes - gold (metallic) och rum satin, dessa kostade 90 kronor styck. Jag var väldigt sugen på ytterligare en cremeskugga i en ursnygg taupenyans men provexemplaret torkade direkt på ytan så jag gjorde bedömningen att den hade varit alldeles för svårjobbad tyvärr.Jag älskar dessa cremeögonskuggorna, de får nog ett eget inlägg framöver.Laura Mercier ha blivit ett av mina favoritmärken när det gäller make-up.

Jag passade även på att besöka en Macdisk eftersom jag var nyfiken på läppstiftet Costa chica men det blev inget köp. Färgen var snygg men inte unik och jag har ett liknande stift redan så jag sparade mig till tax-freen istället.

På båten köptes det en mascara, Dior show extase och ska enligt förpackningen omedelbart göra fransarna "oversized"(jag kan inte låta bli att skratta åt namnet.Föreställer mig hur tongångarna gick vid namngivningsförslagen "vi måste ge den ett namn som slår allt som tidigare givits ut på marknaden och all konkurrens. Ja något så kunden förstår att den här är bäst att ingen annan produkt kan ge megasuperdupervolymlösögonfransar. Dream då - nej för mesigt.Kanske over all limits - nej för långt.Men extas då, det är kort och kärnfullt, extas måste ju vara den ultimata upplevelsen, den alla vill uppnå? Jaaa så klart!!!"), jag har inte öppnat den än och har heller inte hört talas om den men jag får väl göra några internetsökningar så jag får reda på mer.

Vidare till kronan på verket - YSL rouge volupté no 14,orange frisson. Detta ljuvliga läppstift,så vacker förpackning som ett smycke och innehållet gör mig inte besviken det heller. Ett krämigt läppstift som lätt glider på läpparna och ger en drömsnygg färg, perfekt till ett solbränt ansikte. Jag vill gärna ha fler färger i samma serie.

I tax-freen gjorde jag det stora nöjet som varje sann beautynörd upplever när vi stöter på ett nytt märke som dessutom visar sig vara riktigt bra, åtminstone delar ur sortimentet. Nilens Jord heter det och är ett danskt märke. http://nilensjord.dk/dk/
Jag våndades ganska länge inför vad jag skulle välja att köpa. Penslarna verkade ha riktigt god kvalitet, jag valde mellan en stor puderborste och två kabukiborstar i olika storlek. Valet föll på den lilla (no 114) men nu i efterhand ångrar jag att jag inte köpte  alla tre. Kanske kan jag skylla på att några öl hade sänkts innan jag handlade eller kanske berodde det på att jag blev så överraskad av detta märke och i yran inte visste vad jag skulle välja. Men det slutade i allafall med att jag kom hem med en beige ögonskugga ( no 611) som jag inte har någon större användning av. Jag kanske lägger ut den för byte på Pret-ty eller på tradera. Skuggan är en bra basskugga och kan även användas för highlighting men jag har redan liknande, jag måste ha fått hjärnsläpp när jag valde just den. Jag tror att jag tänkte att jag skulle välja något som jag skulle ha användning för och inte bara något som blir liggandes oanvänd. Så fel det blir ibland...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback