Paket

Mina produkter jag beställde från Everyday Minerals http://www.everydayminerals.com/fan-club/fan-club.

En foundation i fullstorlek. Ett try me base i kategorin Tan, samt ett prov på lucent powder i nyansen Wet sand.



Jag har inte testat något än men spontant känns åtminstone två av tan-baserna alldeles för mörka för att användas som foundation, men då får jag prova att använda dem som bronzer eller för contouring istället.

Nyansen i foundationen i originalstorlek passar mig övriga årstider utom sommaren, det vet jag sedan ett tidigare provkit. Det är det som är bra med EM att det finns möjlighet att prova sig fram eftersom utbudet av nyanser är så stort. Dessutom kan man välja mellan fyra olika formulas: Intensive (som är mest täckande), matte (lämpar sig bäst för fet hud och har en halvtäckande men byggbar täckningsgrad), semi-matte (passar för torr och normal hud och ger mer lyster än matte) samt original glow ( som ger minst täckning och mest lyster,  passar bäst för torr hud).

Lucent powder är, om jag har förstått saken rätt, ett settingpuder med lyster i. Jag är ständigt på jakt efter den perfekta lystern i huden så det ska bli spännande att prova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback