Loréal Voluminous

You-tube är en riktig guldgruva för make-upfantaster. Jag kan spendera timmar där och ta del av tips, recensioner, tutorials med mera. Nyligen såg jag en film där upphovsmakaren hävdade att Loréals mascara Voluminous är en dupe på Lancomes storsäljare Hypnose. Helt omöjligt är det inte eftersom Loréal äger Lancome. Jag blev såklart sugen på att testa själv för att se om det stämmer, dessutom är det alltid kul att prova nya produkter.

Etersom  det snart är dags att byta ut min nuvarande mascara tänkte jag köpa Loréalvarianten och ibland har man tur. Numera köper jag inte budgetprodukter på Kicks längre eftersom de generellt ligger högre i pris än sina kosmetikasäljande konkurrenter. Jag gick istället in på HM, där reas just nu nämnda mascara ut för 79 kronor. Den tillhör även i vanliga fall budgetklassen men kan man spara en slant är det välkommet. Mascara är nog den sminkprodukt som det är tråkigast att köpa så oumbärlig den ändå är.

Det ska bli spännande att prova Voluminous. Jag har inte särskilt höga förväntingar eftersom jag av erfarenhet vet att hur en mascara uppfattas ,mer än andra produkter, är oerhört individuellt vilket beror på att ögonfransar skiljer sig mycket åt i form och kvalitet. Jag återkommer med en recension vad det lider.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback