Ett första utlåtande om Voluminous

Igår öppnade jag Loréal voluminousmascaran och tänkte skriva ned ett första omdöme och mina spontana tankar.  Jag kan genast ta död på påståendet att den är en kopia av Lancomes Hypnose. Nu är det i och för sig längesedan jag själv hade Hypnose men jag vågar mig ändå på att göra en jämförelse, baserat på min erfarenhet av lyxmascaror som även gör skäl för sitt rykte, och det är att man genast vid första svepet med borsten ser en märkbar förlängande eller volymgivande effekt. Denna effekt uteblir efter det första försöket med Voluminous, därmed inte sagt att det är en dålig mascara. Efter en stunds arbetande med borsten blir fransarna både långa och fylliga, jag har definitivt testat sämre mascaravarianter.

Det här är som sagt bara ett första utlåtande av mascaran, jag återkommer med en längre recension när den har testats flera gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback