Apoteksfynd

Apoteket kan vara lite småkul att botanisera i ibland trots att man oftast går dit i tråkiga ärenden. Hudvårdsutbudet ökar stadigt och Apoteket har blivit ett alternativ att räkna med med kvalitativa hudvårdsprodukter. Ikväll behövde jag uppsöka ett apotek och medan jag väntade på min tur strosade jag runt bland hyllorna och kollade utbudet. Jag fastnade för en manikyrsticka,den såg likadan ut om min första sk orangepinne så köpet var kanske ett infall av nostalgi men å andra sidan är det ett bra verktyg. Den ena änden består av en gummitopp som är avsedd för att skjuta tillbaka nagelbanden med. Den andra änden är spetsig och lämpar sig för att ta bort smuts under naglarna, men var försiktig om du gör det och peta inte för hårt och långt under nageln. Undvik att peta ned den lilla hudkanten som växer ut precis under nagelkanten.Stickan kostade 25 kronor.

Jag passade också på att köpa en bodylotion eftersom den jag använder just nu snart är slut. Det är nog det tredje eller möjligtvis fjärde exemplaret jag köper av Aquamineral bodylotion från Natuvive så det måste innebära ett bra betyg. Jag gillar verkligen Aquamineral, doften är friskt fräsch och den lättflytande formulan går snabbt in i huden och återfuktar min torra hud länge. Ett bra köp som jag kan rekommendera till alla hudtyper.

Kassörskan skickade med två prover på Apolivas nattcreme för torr/normal hud. Sådana förpackningar är perfekta att ta med på korta resor och festivaler, det är praktiskt eftersom man sparar en massa utrymme i packningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback