Mellandagsrea

Jag gav mig ut på rean för att undersöka hur skönhetsubudet kunde tänkas se ut. Ett parfymeri och två Kicks fick besök (det lönar sig alltid att kolla olika Kicksbutiker om man har tillgång till det då de inte har samma reasortiment). Jodå, det fanns några guldkorn bland en hel del gammal skåpmat. Det gjordes bl a ett nytt försök med Lumeneprodukter som tydligen inte gick åt på förra rean, undrar hur gamla de produkterna egentligen är?

Många överblivna presentförpackningar från julhandeln med dofter reades ut till halva priset. Jag slog till på ett kit från Mexx Ice touch till mannen som vi kikade på före jul. Det kostade nu endast 130 kronor på Kicks. På det första parfymeriet jag var på kostade samma paket 235 kronor så det lönar sig verkligen att jämföra butiksutbud och priser innan man handlar.



Ett somrigt nagellack i knallig, på gränsen till neonig, korall. Lacket skall jag ge till min mamma som, liksom jag själv, gillar poppande färger på sommarens tånaglar. Som vanligt när det gäller neon framträder inte en rättvis bild av den verkliga färgen. Färgen är ljusare och som sagt mycket mer "knallig" i verkligheten.



I en monter låg mängder av läppglans från Isadora i en enda nyans: # 26 Mocca Pink. Samma läppglans som jag av alla hundratals varianter som fanns att tillgå lyckades välja till min mamma i julklapp, till ordinarie pris.... Men det är en mycket snygg, netural nudefärg.



Det fanns fina produkter från Clarins till halva priset som jag var sugen på men jag sansande mig då det faktiskt inte var något jag behöver. Det är så lätt att dras med i reayran.

Slutligen. Inga reafynd men väl julklappar som inte kom med i julklappsinlägget:



Deodoranten från Biotherm doftar härligt fräscht och är redan en favorit. Spegeln är perfekt att ta med i väskan eller på resan, den har sugproppar på baksidan, praktiskt, så har man båda händerna fria.


Kommentarer
Postat av: Emelie - Crazynails

Sv: Visst! Bra man letar tillräckligt länge så ;)

Pure Coral var verkligen jätte snygg! Har du testat det än?

2010-12-28 @ 14:41:22
URL: http://crazynails.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, det finns allt en del att hitta:). Nej, lacket är en present men det kliar ju i fingrarna ;-).

2010-12-28 @ 17:15:34
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: kerstin

Oj, jag måste ut o spana efter min favvodeo från Biotherm (samma som du köpt men i stift). Den har precis tagit slut här hemma.

2010-12-29 @ 10:35:33
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja,jag gillar den mycket, första gången jag har provat den. Jag tittade in på Kicks idag igen och himmel vad folk har handlat på rean. Inte ett enda doftpaket för männen fanns kvar. Parfymer och dofter är det som verkar vara mest rea-åtråvärt där i år.

2010-12-29 @ 19:08:36
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback