Nördar är vi allihopa

Ett av de karaktärsdrag som utmärker en äkta beautynörd är tendensen att snöa in på en viss färg, produkt eller ett märke. Detta tänkte jag på när jag läste Skimmerskuggans inlägg om sin fina mintgröna lacksamling. Själv har jag som tidigare nämnt varit hooked på smutsiga nagellackspasteller ett bra tag nu trots att jag inte ens målar naglarna särskilt ofta men det är inget hinder.


Jag hade ett Mavalalack också som platsar i det här gänget men det gav jag bort eftersom jag trots allt insåg att det bara skulle stå och samla damm då det nästan var en dupe på ett av Isadoralacken, bättre då att det kommer till användning och kan glädja någon annan.

En sminkkategori som jag tydligen inte kan få nog av är highlighters och skimmerprodukter. Creme, puder, pulver eller flytande formula - jag har dem alla. Ändå fortsätter letandet efter glowprodukternas holy grail, den där som ska ge den perfekta och ändå naturliga lystern. Egentligen tror jag redan att jag har uppnått vad jag har eftersträvat i och med att jag började använda mineralfoundation, ändå har jag köpt highlighters efter det och vill fortfarande ha minst en till.



Förr om åren var det nudefärgade läppstift som jag samlade på mig, jag tror jag hade runt tjugofem stycken i olika hudfärgade toner när det var som "värst". Där skulle Maria Montazami ha varit, det hade varit kul att sitta och prata läppstift med henne som är en passionerad nude och läppstiftsälskare. Jag är fortfarande mest förtjust i nudeaktiga läppisar men numera har jag fler alternativa färger som rosa och aprikos/korall.

Har ni hakat upp er på några färger, produkter och/eller märken?



Jag sammanställde för skojs skull en lista över några kriterium som utmärker en typisk sminknörd. Har du minst tre av följande ligger du i riskzonen:
  • Du letar alltid efter den perfekta foundationen.
  • Du är alltid nyfiken på nya märken och produkter och testar dem gärna, men varvar förstagångsköp med utvalda återkommande favoriter.
  • Finns det en liten hörna med smink på lågprisvaruhus, är på resa, marknader etc är det där du fastnar.
  • Din partner får hålla tillgodo med ett halvt hyllplan i badrumsskåpet eftersom de andra hyllorna är överfulla av dina saker. Om ni inte råkar vara två beautynördar under samma tak vill säga, fast då borde det finnas en ömsesidig förståelse och problemlösning eller så blir det bråk om utrymmet.
  • Du har 79 olika sorters lila ögonskugga vilket för en oinvigd är totalt obegripligt eftersom det ju ändå är "samma färg".
  • Du läser alltid skönhetssidan i veckotidningar mest noggrant.
  • Beautybloggar tillhör självklart några av de temabloggar du läser regelbundet.
  • Du är uppmärksam på och lägger märke till hur andra är sminkade.
  • Du håller ständigt utkik efter bättre förvaring eftersom samlingen stadigt ökar i omfång.
  • Du kan fastna i timtals på Youtube för att det är så intressant att titta på tutorials och få nya tips om produkter, märken och tekniker.
  • För dina vänner och anhöriga är du den man alltid rådfrågar om skönhetsprodukter dessutom sminkar du dem gärna.
  • Du känner till obskyra beautymärken som de flesta personer aldrig har hört talas om.
  • Minst fem personer har utbrustit "Herregud vad mycket smink du har" även om du själv tycker att samlingen är ganska blygsam.

Känner ni igen er?  Kommer ni på fler kriterier vore det kul om ni fyller på.


Kommentarer
Postat av: Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

Nu kan just DU vinna en av två "Wig wham - heavy lashes mascara" från Isadora.



Det ända du behöver göra är att svara på en fråga (en lott) och om du vill skriva ett inlägg om det (två lotter), låter det intressant?



Läs mer här:http://lovehannah.blogg.se/2010/december/utkast-dec-30-2010.html#comment



Och om du inte gillar sånna här kommentarer får jag verkligen be om ursäkt.



Lycka till <3.

2011-01-13 @ 18:54:50
URL: http://lovehannah.blogg.se/
Postat av: Ninni

Japp, en nörd är jag! Puh, undrar hur många lila skuggor jag har egentligen... vill inte ens räkna dem. Likaså nagellack... haha!

2011-01-14 @ 09:34:07
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Emelie - Crazynails

Sv: Tack så mycket, var jobbigt att redigera, även om det inte var den finaste redigerningen :)

2011-01-14 @ 17:50:30
URL: http://crazynails.blogg.se/
Postat av: Linda

Ninni: Härligt ;-), och så roligt att det trots allt finns många likasinnade där ute som delar ens intresse och nörderier.

Emelie: Ja, det kan jag tänka mig. Man måste ju börja någonstans, tycker du att det är kul kommer det snart gå av bara farten. Jag tycker den var bra och bildkvalitén var såpass bra att det syntes ordentligt och det är ju viktigt.

2011-01-14 @ 23:58:58
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: Veronica, Beauty Place

Hej och grattis! Du har vunnit i Eleven-tävlingen som jag hade på min blogg. Tyvärr missade du att lämna din mailadress och jag hittar den inte här på bloggen. Det vore därför toppen om du kan skicka ett mail till mig så att jag kan skicka din vinst. / Veronica, Beauty Place

2011-01-15 @ 18:09:12
URL: http://beautyplace.blogg.se/
Postat av: Honi

Hahaha gud vad jag känner igen mig :D Pojkvännen löste badrumsproblemet med att ge mig ett rejält sminkbord i födelsedagspresent så alla mina grejer inklusive hudvård och lack finns där. Det enda som huserar i badrummet är schampo och sånt så han har faktiskt mer plats än jag! :p

2011-01-15 @ 18:22:19
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Linda

Veronica: Nu fick jag en positiv överraskning och det känns extra bra efter ett par dagars turbulens och känslostormar med en sjuk katt. TACK! Jag blir jätteglad. Jag har mailat dig, hoppas det kom fram.



Honi: :D ja, det finns en del likheter förstår jag,vad roligt! Vilken snäll kille du har, eller så tröttnade han väl på att bli inträngd i ett hörn ;-). Jag bor för trångt annars skulle jag gärna ordna en liknande lösning (har du visat den på bloggen? Annars vore det jätteintressant att se din förvaring). Jag dreglar över Godmorgonserien på Ikea men den går dessvärre inte att köpa som byrå, bara tvättställ. Åh det är den perfekta förvaringen i mina ögon.

2011-01-16 @ 12:52:36
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: Honi

La faktiskt upp ett inlägg med bilder för inte så länge sen :) Har just flyttat så det var skönt att få visa det när allt var i ordning istället för i flyttkaoset vi hade i förra lägenheten.

Här är länken:

http://honi.blogg.se/2010/december/sminkbordet-del-tva.html

2011-01-16 @ 14:37:57
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vilken fin lacksamling! Listan är också himla kul, jag känner mig träffad :)



Jag har nog nästan lika många skimmerprodukter som du, men en kategori som jag är ännu värre med är faktiskt beigeskimrande krämskuggor. Helt orimligt :)

2011-01-17 @ 09:39:20
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Postat av: Linda

Tack, vad kul. Det är så roligt att höra vilka hang -ups andra har. Man kommer ju fortsätta söka tills man hittar den perfekta produkten, fast den förmodligen inte ens finns :D, men man har roligt under tiden. Är inte du svag för paletter också? Den enda beigeskimrande krämskuggan jag har är Bare Study men så heter ju inte min blogg Skimmerskuggan heller ;-). Jag funderade på Highlights men det namnet är redan taget tror jag.

2011-01-17 @ 12:31:34
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback