Med ansiktet fullt av jordgubbar

Jag fortsätter med ansiktsmasker i portionsförpackningar tills vidare. I lördags köpte jag bland annat Strawberry Souffle från Montagne Jeunesse på Ica Maxi. En mask som enligt beskrivningen är både rengörande och fuktgivande och sägs göra huden uppfräschad, ren och mjuk. Masken innehåller även vanilj och aloe vera som ska verka lugnande för huden.



Idag testade jag den. Det första som slår en när man öppnar förpackningen är den starka doften av jordgubb som fyller näsan.  Jag brukar ha lite svårt för sådana här artificiella dofter av frukter och bär men när jag väl hade vant mig var det inget som störde mig, jag fick åtminstone inte kväljningar. Konsistensen är fast och krämig och känns svalkande och behaglig på huden. Den innehåller, vad jag antar skall likna eller till och med är, små korn från jordgubbar vilket får en milt peelande effekt. Masken sjunker inte in i huden utan stelnar vilket väl är brukligt när det är en mask med rengörande egenskaper. Efter cirka tio minuter sköljde jag av den stelnade massan som efterlämnade sig en rosig, mjuk och rengjord hy. Huden kändes paradoxalt nog både len och sträv vilket torde bero på att masken inte innehåller så mycket fuktgivande ingredienser men det fixade jag genom att följa upp och avsluta med fuktgivande serum och ansiktscreme.

Jag gillar den här ansiktsmasken och kan tänka mig att köpa den igen. Jag var lite skeptisk innan till hur min hy som i grunden är åt det torra hållet skulle fixa en rengörande mask men eftersom det står på förpackningen att den är både rengörande och återfuktande vågade jag testa och det fungerade bra. Dessutom behöver även en torr hy en djupare rengöring då och då. Hade min hud varit väldigt uttorkad hade den varit otillräcklig, då passar en rik och riktigt fuktgivande mask bättre men nu blev huden klar, mjuk och glad. Masken innehåller 15 ml och kommer räcka till åtminstone två tillfällen till, den kostade 20 kronor om jag inte minns fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback