Nyshoppad blandad kompott


Häromdagen när jag var på stan och minishoppade glömde jag att jag skulle ha köpt en fuktmask från Lumene också. Idag var det vintermarknad i stan så det blev en sväng där och lite billiga inköp, sedan gick jag till Kicks för att köpa masken. Dessvärre fick jag reda på att den har utgått ur sortimentet, Lumene håller på att byta ut sitt sortiment och varornas innehåll för att göra produkterna parabenfria vilket ju är bra. De flesta produkter har återkommit plus några nytillskott men typiskt nog inte masken, expediten på Kicks hade heller ingen information om varför. Istället för masken blev det annat smått och gott som plåster på såren.


Ringblomssalva, Nailstar Nailart silverglitter, Charisma Basecoat/Ridgefiller, Lumene Sensitive Touch Instant Relief Serum, Moisture Mask Jordgubb, Kiss Maximum speed nail glue, Isadora Eye shadow quartet # 59 Mauve Delight, Isadora Eye shadow quartet # 35 Pearls.




På marknaden köpte jag mitt första nailartlack och ett som jag trodde var nagellack men som visade sig vara ridgefiller och baslack men det funkar som nagellack också. Ringblomssalvan har jag inte provat tidigare men det är en allroundsalva som sägs vara en mjukgörare med antiseptiska egenskaper som vårdar och läker torr, känslig hud och småsår och hudsprickor. Konsistensen är vaxig och ganska fet. Kan vara kul att testa tänkte jag och köpte en liten, 15 ml burk.



Mitt favoritserum från Biotherm är snart slut så jag behöver ett nytt. Ett fuktserum är ett nödvändigt komplement till min hudvård på vintern. Jag tänkte budget idag och Lumene brukar ha bra hudvård i budgetklassen. Det var extrapris på Lumene Sensitive Touch Instant Relief Serum, 135 kronor kostade det mot 199 kronor som var ordinarie pris på Kicks.



Nu när masken jag skulle ha inte fanns funderade jag på alternativ. Weleda hade en 30 ml fuktmask som kostade 199 kronor och Clinique har en som jag har provat tidigare, den upplevde jag som ganska bra men inte fantastisk så jag vill istället prova något nytt. Jag konstaterade att Cliniquemasken var mer prisvärd, 100 ml för 289 kronor. Efter en stunds övervägande och velande fick det bli en engångsmask igen tills jag har hittat en större maskförpackning som jag vill ha. Jordgubbsmasken är ett oprövat kort som sägs ha återfuktande och mjukgörande egenskaper som passar alla hudtyper.



Jag kunde inte motstå färgerna i de här kvartetterna av olika skäl; dels har jag varit på jakt efter en kall och ganska ljus guldig ögonskugga, färgen längst upp till höger i den vänstra paletten är en sådan, dessutom är hela paletten användbar med sina neutrala toner. Formulan är jättehärlig, krämig, skimrande och skuggorna är välpigmenterade. Ärligt talat hade jag hoppats hitta liknande färger från något "roligare" märke, jag har aldrig ägt några ögonskuggor från Isadora just på grund av att märket känns mainstream och lite trist även om de gör bra smink. Men jag skärpte mig och lät kvalité och färgval gå före prestige.

Den andra paletten föll jag för när jag såg de lila tonerna. Jag tycker det är fint med lila ögonskuggor men tycker själv att jag bara passar i ett begränsat antal nyanser. Blå ögon kan lätt ge ett rödgråtet intryck av vissa lila toner så jag är försiktig. De här lila nyanserna är perfekta och så snygga, som namnet antyder - Mauve Delight - så är det lite dovare lila toner som drar åt gråbrunt, jag är generellt väldigt förtjust i mauve. Den mörkaste skuggan längst ned till höger är vrålsnygg och har ett subtilt rosalila glitter som framträder i vissa ljus. Det är tack och lov inga mängder det handlar om eller en glitterögonskugga i traditionell mening som skvätter glitter överallt. Jag har ljusat upp bilden för att försöka fånga den duokroma färgskiftningen, själva basskuggan är mörkare i verkligheten. Den är verkligen läcker och jag längtar efter att få sätta penseln i skuggorna.





Kommentarer
Postat av: Elin

Alltid kul med shopping!:-)

2011-01-29 @ 18:36:04
URL: http://fashionbyelin.blogg.se/
Postat av: Honi

Lila är min absoluta favoritfärg och jag har inte märkt att mina blå ögon ser rödgråtna ut av lila :o och jag har nog testat dom flesta toner :p Mina har iofs lite grå och bruna toner i sig också..

2011-01-29 @ 18:44:24
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Linda

Honi:De lila maker jag har sett på dig har varit snygga och har inte sett rödgråtna ut ;-). Men på mig funkar inte vilka toner som helst men jag är glad när jag hittar några som gör det för lila är en läcker färg.Jag ska leka med den lila kvartetten imorgon.



Elin:Ja, visst är det :). Jag önskar bara att det fanns lite roligare utbud på ex Kicks men det är kul ändå, alltid hittar man något man vill ha :).

2011-01-29 @ 19:41:06
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: Honi

Lek och ta gärna några bilder för jag vill gärna se slutresultatet! :)

2011-01-30 @ 13:24:12
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Kerstin

IsaDorapaletterna ser kanonfina ut! Lumeneserumet är jag också väldigt sugen på, det ska bli kul att höra vad du tycker om det!

2011-01-31 @ 10:00:28
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Postat av: Linda

Ja, de är fina i verkligheten också och underbara att jobba med.Serumet har jag bara testat en gång hittills men det tycks återfukta väldigt bra.

2011-01-31 @ 10:20:47
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback