E.l.f Studio blush Pink Passion


Om det är möjligt att fotografera ihjäl sig så lyckades jag nästan med det när jag försökte fånga färgen på Pink Passion Studio Blush från e.l.f. Nyansen är en lysande rosa färg, nästan lite neonaktig som får mig att minnas 80-talet som var de rosa rougens första storhetstid*. Färgen blir vare sig lika intensiv eller neonlik på kinden som i dosan.Här följer ett bildregn som ett försök att visa dess egentliga färg och hur den ser ut  i olika ljus.




Pink Passion är välpigmenterat, ett lätt tryck med rougeborsten i dosan är tillräckligt, dock är färgen lätt att blenda så man behöver inte vara rädd att färgen skall ta över eller att man kommer se ut som en påskkäring. På huden blir resultatet dockliknande, ljust rosiga kinder, en mycket fin färg. Jag har försökt fotografera resultatet som det ser ut i ansiktet men har inte lyckats fånga det på bild. Jag känner mig extra tacksam för att det finns digitalkameror efter det här inlägget kan jag säga. Jag skall också påpeka att eftersom färgen är såpass lätt att sudda behövs en bra grund under för att få rouget att stanna på plats under dagen (eller kvällen).

Lite mer spam

På den sista bilden till höger har färgen blendats och det är ungefär så det synliga resultatet blir på kinden.

* Vi som var med när det begav sig minns med viss fasa hur makeupen såg ut då och hur den följde ett standariserat schema; Kornblå kajal och mascara och ett skrikigt rosa rouge som även användes på ögonlocken. Separata rougeborstar var inte lika vanligt att den stora massan köpte på den tiden, de flesta använde den lilla penseln som ingick i förpackningen. Om det var bristen på kunskap eller om modet föreskrev de skarpa strecken som blev följden  av penselns drag på kinden ska jag låta vara osagt. Jag tyckte inte det var snyggt då heller och när jag väl började sminka mig valde jag ett persikofärgat rouge från Jane Hellen som första blush. Jag var så traumatiserad att det dröjde till en bit in på 2000-talet innan jag dristade mig till att köpa ett rosa rouge igen. Och det var det nog många som var för rosa rouge höll sig borta tills looken jag-har-varit-på-promenad- i- vinterlandskapet-rosigheten kom på modet.  Nu vet jag att det inte är färgen det är fel på utan appliceringstekniken. Man kan applicera rouge på många olika sätt så att resultatet blir fint, fast de där hårt målade strecken kan i min värld aldrig bli snyggt.


Kommentarer
Postat av: Emelie - Crazynails

Sv: Ja haha, men jag brukar använda mina dependlack för ofta och då tar de slut snabbt :/

Jag har faktiskt ingen thinner, tycker att det är för dyrt, så med de pengarna köper jag hellre ett nytt lack ;) Om det nu är ett lack som torkats ihop slänger jag bara det. Sen vet jag inte hur många gånger man kan tunna ut ett lack, tror inte man ska göra det för ofta dock, då blir väl lacket för tunt ;) Men kanske 2 gånger när det väl börjat tjockna

2011-01-29 @ 13:45:57
URL: http://crazynails.blogg.se/
Postat av: Linda

Aha,okej. Ja, det är nog olika hur nagellackssamlare gör men det är intressant att få veta för jag har undrat det.

2011-01-29 @ 15:37:25
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Finfin färg!

2011-01-29 @ 18:11:38
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Postat av: Linda

Kerstin: Ja den är fin, jag gillar den verkligen. Ska försöka att undvika att tappa den här i golvet bara ;-)

2011-01-29 @ 19:44:22
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback