Internationell önskelista i januari

Det känns som det var längesedan jag köpte något beautyrelaterat men inser att det senaste tillfället var förra veckan, är man skadad då? Men att handla på Rusta känns inte så glammigt om jag nu ska försvara mig. Jag väntar på min senaste beställning från e.l.f och hoppas paketet kommer före helgen eftersom det bland annat innehåller en födelsedagspresent som ska ges bort på lördag. En av de roligaste grejerna med att beställa från e.l.f är att jag inte minns på rak arm exakt vad paketet kommer innehålla eftersom jag brukar passa på att köpa en hel del produkter. Jag tror jag köpte tolv saker nu senast, jag passade på när det var fraktfritt och nu går jag som ett ivrigt barn och väntar vid brevlådan när posten kommer.

Nåväl, i brist på pengar och shoppingmöjligheter såhär mot slutet av januari kan jag drömma och önska lite istället. Ja, jag har ju presentkortet på eleven också men det spekulerade jag om igår (och det är ju jättelängesedan). Nu vänder vi istället blicken ut i världen.



Louise Young är ett brittiskt märke som Pixiwoo har pratat om och visat produkter från på sin Youtubekanal. Jag är grymt sugen på LY 34 Super foundation brush, denna runda borste med syntetiska borsthår kostar £ 24 och kan beställas via hemsidan eller köpas på utvalda försäljningsställen i UK.



Sue Devitt är, liksom Louise Young, en make up artist som har gett ut en egen make uplinje, Sue Devitt är dock Australiensiskt. Kajalpennor är något som används flitigt av mig och jag skulle gärna testa Eye Intensifier pencil. Pennorna är vattenfasta och har som synes en praktisk suddapplikator i ena änden, de sägs dessutom innehålla hyalronsyra och ha anti age-egenskaper vilket jag finner lite skrattretande faktiskt. Ögonområdet är känsligt så har pennorna vårdande egenskaper är det bra, dock tror jag inte på att smink kan ha någon större inverkan mot rynkor. De breda pennorna används med fördel både som bas över ögonlocket såväl som för att rama in ögat. Pennorna  finns i tretton nyanser och kostar 22 australiensiska $ vilket motsvarar cirka 150 svenska kronor men tyvärr kan man inte lägga internationella ordrar. Harvey Nicols Knightsbridge i UK är närmaste försäljningsstället.


Som det taupefan jag är kan jag inte få nog av gråbruna ögonskuggor. Två stycken som jag gärna skulle kika närmare på är Nars cremeskugga Corfu och Bobby Brown:s Fawn. Är det verkligen en orimlig önskan att dessa båda kända och storsäljande märken etablerar sig i Sverige?


Ingen önskelista gjord av mig är komplett utan en glow-produkt. Brittiska Jemma Kidd Dewy Glow All Over Radiance Creme ser trevlig och intressant ut.
"This light-diffusing crème can be used all-over for a lustrous finish, for use under or over foundation or on bare skin. With added moisturising jojoba and sun filters to help protect the skin.
" Det låter ju bra.


Cremen finns i två nyanser # 01 Iced Gold och #2 Rose Glow.

Det får väl räcka för stunden att dagdrömma om. Vad står på era önskelistor just nu?




Kommentarer
Postat av: Sofie på Önskelista

Gör en önskelista med alla dessa saker på onskelista.se! Då kan du dela listan med vänner och familj så att de ser vad du önskar dig! Listan kan du fylla på med nya saker hela tiden och även med direktlänkar till produkten så att man kan köpa produkten direkt!

2011-01-21 @ 08:50:39
URL: http://www.onskelista.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback