Tips för håret

Vad man torkar håret med för handduk kan tyckas oväsentligt men faktum är att det spelar större roll än man tror. Jag hade spanat runt efter en handduk i microfiber ett tag när jag förra vintern hittade ett parti på Rusta för endast 29 spänn. Jag hade bara hört talas om handdukens egenskaper tidigare så det blev första testet för mig och nu skulle jag inte vilja vara utan denna bra och praktiska produkt.



Handukens form är skuren som en kåpa och är knäppbar vilket underlättar för den att sitta kvar när man har virat till en turban. Handuken är oerhört lätt, liten och smidig vilket gör att den är lätt att packa med på resan, men den största fördelen är ändå att microfibrerna i materialet gör att håret torkar både snabbare och skonsammare, något som är extra viktigt om man har längre hår men det är naturligtvis bra oavsett hårlängd. När det tvättade håret är ursköljt kramar jag som vanligt ut den värsta vätan med händerna, sedan tar jag microfiberhandduken och kramar runt håret några gånger för att få bort ytterligare överflödig vätska innan jag virar upp den. Den får sedan sitta var på  huvudet medan jag smörjer in kroppen och klär på mig. Jag märker att håret faktiskt torkar snabbare än när jag använde en vanligt frottéhanduk och för mig som alltid låter håret självtorka är det väldigt välkommet, fönar man istället håret kan den förkorta proceduren och det är ju bra om man har bråttom.



Igår var jag återigen på Rusta för att lukta på den tredje Adidasparfymen, men jag bestämde mig för att nöja mig med de två jag redan har. Istället  passade jag på att köpa en handduk till medan de finns kvar så jag inte står handfallen när den första har slitits ut. Har ni inte en sådan här så rekommenderar jag er att ta er till närmsta Rusta, sortimentet kan variera mellan butikerna så det är inte säkert att den finns på alla varuhus men det är ändå värt besväret att ta sig dit och kolla. Den kostar som sagt 29 kronor.







Kommentarer
Postat av: Emelie - Crazynails

Sv: J, jag håller med, det är roligt att se på sånt :) Brukar köpa massa lack när jag är utomlands, när det är så billigt passar jag på, så har ganska många okända märken ;)

2011-01-11 @ 22:07:38
URL: http://crazynails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback