Oxyal ögondroppar

Varje gång det blåser eller är när ansiktet kommer i kontakt med vinterkyla börjar mina känsliga ögon rinna. Jag har problem med tårade ögon ganska ofta överhuvudtaget, det beror på att ögonen är torra. Inte kul överhuvudtaget men särskilt inte om man har lagt en omsorgsfull make-up som gråts bort. Som tur är finns det bra hjälmedel på apoteken. Utbudet av ögondroppar är ganska stort men jag fick hjälp av en farmaceut som hade samma problem som jag och hon rekommenderade denna produkt:



Oxyal beskrivs som ett tårsubstitut för torra och trötta ögon som ger fukt och skydd. Dropparna innehåller 0,15% hyaluronsyra som smörjer ögonen. Används morgon och kväll, ju mer regelbundet man använder dropparna desto bättre effekt får de. Klappa med fördel in eventuellt överskott runt ögat, med sin fuktbinande effekt och ingredienser är innehållet lämpligt även som hudvård och verkar välgörande för hudirritationer som kan uppstå i ögonvrårna av frekvent tårfällande. Dropparna kan användas och underlätta för kontaktlinsbärare, de är också lämpliga för personer som ofta sitter framför en datorskärm.

Pris: 115 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback