Test - Oliva eco facial mask

Sedan min gamla ansiktsmask från Clinique tog slut har jag hankat mig fram med hjälp av Apolivas engångsförpackade gurkmask. Den är riktigt bra men det blir oekonomiskt i längden, planen är att köpa en ordentlig variant av något märke men eftersom jag inte har gjort det än och huden bad om lite extra ompyssling gjorde jag ett besök på apoteket igår. Masken var dessvärre slut men det gav mig istället tillfälle att testa en annan portionsförpackning -  Oliva by ccs. Masken är rengörande och återfuktande och innehåller organisk olivolja som sägs balansera och återställa torr hud.



Det som först slår mig mest är lukten, det luktar på gränsen till härsket och allt annat än trevligt. Det står på förpackningen att den är parfymerad, men är inte produkten gammal så måste odören bero på olivoljans doft som slår igenom eller så är det en väldigt taskig parfym. Jag blir tveksam till om det är så bra att smörja in huden med något dylikt men bestämmer mig ändå för att ge masken en chans.

Konsistensen är tunn och rinnig, det känns inte som mycket till mask på huden. Jag har väldigt känslig hy så det brukar sticka lite i min hud även av milda produkter, jag känner av masken men bara marginellt mer än jag brukar märka Apolivas. Efter fem minuter har lotionen börjat gå in i huden, jag har torr och törstig hud som gärna slurpar i sig vad som bjuds. Ytterligare tio minuter senare är all vätska uppsugen och endast en stram hinna ligger kvar så jag sköljer av resterna. Resultatet blir en len hud som inte visar några tecken på irriterad rodnad men den känns inte fuktmättad på djupet så jag skyndar mig att stryka på mitt fuktserum.

Omdöme: Den unkna doften drar ned betyget, dessutom önskar jag en krämigare konsistens. Dock blir huden lenare och får en fin struktur. Det är ändå ingen produkt jag kommer leta efter nästa gång jag är på apoteket men den duger som nödåtgärd.
Betyg: 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback