FOB - face of beauty

Ninni visade häromdagen ett gammalt puder hon hade hittat från FOB.  Det inspirerade mig att göra ett eget inlägg om detta märke som visserligen inte längre finns, men jag tyckte ändå det var intressant att skriva om det eftersom jag har flera verktyg från FOB varav två är storfavoriter. FOB - Face of Beauty var en budgetlinje från Hennes & Mauritz som såldes i kedjans butiker från mitten av nittiotalet och några år framåt.

Jag har fortfarande kvar alla produkter jag köpte, möjligtvis har jag haft något smink som av naturliga skäl har rykt men det är inget jag minns i sådana fall. En ögonskugga har jag iallafall, puderprodukter håller längre än cremeditos fast det är mycket möjligt att denna ögonskugga har passerat bäst-före-datum men det bryr jag mig inte om eftersom det inte är något som märks på produkten.



Från vänster: Small eyeshadow brush, eyeshadow brush, eyeliner brush, mascara brush, eyeshadow Stoneage.



Eyelash curler. Ögonfranstången hade jag glömt att jag hade, jag använder den alltså inte men det har mest berott på att jag först nu har börjat bli vän med och uppskattar ögonfransböjare överhuvudtaget. Idag har jag både e.l.f:s variant och den hypade Shu Uemuras som jag hellre använder för att de är så bra.

Den minsta borsten har ganska stor och fluffig borste men dessvärre den fäller mycket, den används heller inte särskilt ofta. Storleken gör den dock praktisk att ha med på resor eller i handväskan.


Den stora eyeshadow-borsten däremot är en riktig hit. Den har naturborst av mycket god kvalité, formen gör att det går att komma åt i skrymslen och vrår. Borsten är fast nog att packa på ögonskugga och pigment med, vinklar man den funkar den att lägga skugga i globlinjen med och även att tona med. En mycket bra och användbar pensel.

Min andra favorit är eyelinerpenseln som är outstanding. Jag använder den i princip dagligen ändå är den fortfarande som ny. Formen och penselns borst kunde inte vara bättre. Det är den enda eyelinerpensel jag äger och det beror på att jag helt enkelt inte har behov av någon annan.

Mascaraborsten är inget märkvärdigt men gör sitt jobb. Jag skulle gissa att den varken är sämre eller bättre än andra likvärdiga borstar.


Ögonskuggan är ar en matt gråsvart nyans. Att den ser ut som den gör i mitten beror på att jag har använt den som eyeliner ibland med blöt pensel. Skuggan är välpigmenterad för att vara en budgetprodukt men det finns bättre alternativ så sörj icke ;-). Den är tillräckligt bra för att få vara kvar, annars hade jag slängt den för längesedan.

Har du några minnen eller produkter kvar från FOB?





Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja! Vad kul att få se! Tack!

2011-01-04 @ 12:56:08
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Linda

Vad roligt att du tyckte det :).

2011-01-04 @ 16:08:44
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-05 @ 02:55:29
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!

Jag hittade ett puder hemma som var i märket Face of beauty och har letat i stort sätt överallt efter det! Har inget minne av att H&M tidigare sålt det.

Vet du om det finns att få tag på någonstans längre? Älskar verkligen det pudret!

2011-11-09 @ 21:02:16
URL: http://empyyh.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!

Nej, tyvärr säljs inte FOB längre vilket är väldigt synd då det höll hög kvalitet för en låg peng. FOB såldes på HM på 90-talet och det är nu många år sedan linjen lades ned. Det är så trist när man får en favorit som inte längre går att få tag på. Ett tips är att göra en efterlysning på forumet Pretty.se och bytesdelen där, kanske har någon ett FOB-puder i gömmorna som inte används.

2011-11-12 @ 13:28:10
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback