Deborah Lippman

Deborah Lippman är ett märke som inte är känt för den breda massan i Sverige. I USA däremot är märkets namne en känd och uppskattad manikyrist vars kundkrets består av artister och välkända magasin som Vouge och Allure bland andra. Hennes egen linje erbjuder nagellack och nagelvårdsprodukter. Flera av färgerna har skapats tillsammans med kändisar som exempelvis Sarah Jessica Parker, Mariah Carey, Cher och Pat Benatar. Utbudet är väl inget som hardcorefantasterna går upp i brygga av direkt, färgerna är förhållandesvis få och knappast unika men jag själv (som troligtvis är en normalgenomsnittlig nagellackskonsument) hittade några intressanta lack. Priserna ligger runt 16 -20 dollar, inget anmärkningsvärt med det men många väljer nog hellre märken med större färgutbud till liknande eller lägre priser. Några exempel på DL-nagellack:


Don´t tell mama och Bad romance är två riktigt läckra färger



Bring on the bling och Diamonds and pearls är negellack som gör sig fina över och piffar till en annan grundfärg.


Wicked Game, No more drama, Shape of my heart och Fashion


Det vrålsnygga lacket som Lady Gaga bar på Vanity Fairs omslag är DL Waking up in Vegas. Vill ha!

Cow Parfymeri i Stockholm brukar kunna leverera och de är också den enda återförsäljaren av Deborah Lippman i Sverige


Kommentarer
Postat av: Anonym

De har flera lack som jag tycker ser superfina ut. Men 16-20 dollar är ju rätt pricey allvarligt talat. Jämför man med OPI, Essie och CG t ex är det ju snuskdyrt.

2011-01-11 @ 22:55:00
Postat av: Linda

Ja, jag håller med dig. Men ramlar jag över DL någonstans och ser något som lockar mig kan jag tänka mig att slå till men det är inget man beställer via nätet eftersom det , precis som du säger, finns billigare lack därute. Men jag är nyfiken på kvalitén.

2011-01-12 @ 11:27:03
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: Emma P

Ja det är alltid spännande att prova nya märken. Jag som var anonym här ovan...

2011-01-12 @ 21:25:40
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback