Godmorgon - ny förvaring

Som jag visade i ett tidigare inlägg har min sminkförvaring varit i akut behov av en förbättring. Ett besök till Ikea igår rådde bot på en del av problemen genom förvaringsserien "Godmorgon".


Godmorgon hittas på badrumsavdelningen och innehåller tre plastlådor, två stycken med fack i olika storlekar och en utan. Jag valde att använda lådorna till det smink som jag använder oftast. Det var lite klurigt att fylla dem på ett sätt som känns logiskt och som ändå passar (något sånär) storleksmässigt i de olika facken. Lådornas längd är perfekta att ställa lodrätt på tvättstället när de ska användas vilket blir både praktiskt och underlättar då jag sminkar mig vid badrumsskåpets spegel.



Första lådan, som har två långsmala fack och tre kvadratiska, fyllde jag bland annat med pennor, concealer, UDPM,cremeskuggor, pennvässare med mera. I det vänstra facket på bilden ligger ett rouge från Skinloving minerals och prover från Everyday Minerals. Det mittersta facket rymmer min rouge/bronzerduo från Nars och ögonskuggpaletten från Smashbox. Till höger ligger det några cremeögonskuggor, dessutom klämde jag ned ett par läppstift som inte fick plats någonannanstans.



Den andra lådan innehåller fyra kvadratiska fack och två lite större rektangulära dito. Dessa fyllde jag med ögonskuggor samt läppisar i olika varianter.



Den tredje och sista lådan fylldes med basprodukter. Jag klämde även ned Smokey eye-paletten från HM som jag använder då och då. Under paletten ligger blottingpapers från Sephora. Den färgade dagcremen från Laura Mercier kommer snart bytas ut mot en annan foundation och läggas i vinterförvaring när sommarens och Kretaresans solbränna har bleknat bort.

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag är nöjd över att ha fått lite mer ordning, reda och översikt över mina produkter och framförallt att jag slipper rota runt och leta i kaoset efter det jag söker. Dock hade jag önskat att lådorna hade varit något högre så att det hade varit möjligt att exempelvis ställa ögonskuggorna på sidan och på så sätt frigjort mer utrymme och därför fått plats med fler.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback