Nagellack ur MAC Venomous Villains

Mac släpper ideligen nya kollektioner och det kan vara svårt att hänga med i tempot och hålla sig uppdaterad. Jag försöker plocka russinen ur kakan och köpa det jag verkligen vill ha, om jag hinner vill säga.Eftersom många produkter i kollektionerna är limited edition brukar de snabbt sälja slut. För oss som har en bit till närmsta Macdisk har det tidigare inneburit att man har gått miste om en del godsaker, men sedan Kicks.se har startat näthandel blir möjligheten att handla Macprodukter avsevärt bättre. Det kan i och för sig vara så att det endast är basutbudet och inte kollektionerna som kommer att säljas via nätet. Det måste jag kolla upp och återkomma till.

 

Macs kollektion Venomous Villians har hämtat inspiration från ondskefulla Disneyfigurer. Lipgloss bitch http://www.lipglossbitch.se/2010/08/mac-venomous-villains-part-2/ visade igår upp del två ur kollektionen och det enda som väckte mitt intresse var nagellacken.Men vilka lack! Jag är ingen stor nagellacksfantast även om jag tycker det är kul och har ett gäng av varierande kulörer, men då och då får jag syn på nagellack som jag blir kär i och som jag känner att jag bara måste ha. Nu har det hänt igen - se bara på dessa läckerbitar med sina annorlunda, duochroma fäger. "Mean and green" har jag sett i liknande varianter exempelvis det hypade lacket "Peacock Feathers" från Nubar, men tillsammans bildar den här trion en underbar och unik färgcocktail. Helst vill jag inte köpa dem osedda men med tanke på att de snabbt kan bli utsålda är det värt den risken, dessutom kommer de säkert bli flitigt swatchade på nätet. "Formidable" känner jag att jag måste ha oavsett, färgen är vansinnigt lockande, förförsikt vacker och mystisk. Den får mig att associera till en magisk stjärnhimmel och förtrollade brunnar.

Kollektionen når butikerna i oktober.

 

 

D

Nail Lacquer (120 sek, 135 nok, 110 dkk)

Formidable! (LE)

Bad Fairy (LE)

Mean & Green (LE)

Källa: http://www.lipglossbitch.se/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback