Rose Amethyst

Yay, leveransen gick snabbt må jag säga särskilt med tanke på att paketet skickades från USA. Ivrigt styrde jag stegen mot postdisken i min lokala matbutik och kunde knappt bärga mig tills jag var hemma igen. Nyfiken på färgen som jag inte sett i verkligheten och angelägen att försäkra mig om att jag verkligen fått den vara jag ville ha slet jag upp paketet - jag slapp bli besviken.


Det är förmodligen någon form av kopia, samtliga Rose Amethyst som budades ut av olika försäljare på e-bay saknade kartong. Men stiftet och färgen ser bra ut och jag är nöjd, det är huvudsaken.

Som kan anas på denna bild innehåller stiftet ett subtilt guldglitter (kollektionen R A ingick i hette som bekant Sensous Gold) men det är inget som syns på vare sig läpparna eller handryggen när jag swatchade färgen.

Några swatcher med klickbara bilder:


Mitt omdöme är att det är en snygg ljus beigerosa färg, inte särskilt unik i mina ögon därför har jag lite svårt att förstå hypen. Men jag är definitivt nöjd med mitt köp och kommer använda detta läppstift med glädje.

Edit: Jag vill tillägga att doften inte är den roligaste, typisk "läppstiftsdoft", inte härsken men luktar ändå otillfredsställande. Dock går det som tur är att använda stiftet ändå utan vomeringsrisk - man får vara glad för det lilla...Glittret som jag nämnde tycks bara sitta som någon slags dekoration längs med läppstiftets sida men det är bara en fördel enligt mig, jag vill inte ha glitter i den här färgen, det skulle förta hela syftet med varför jag köpte det. Men någon annan kanske resonerar annorlunda därför tyckte jag det var värt att nämnas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback