Förvaring

Liksom de flesta sminknördar med ständigt växande samlingar är bra förvaring en svårt nöt att knäcka. Jag är i akut behov av att hitta en ny lösning till det smink som jag oftast använder. Som det är nu har jag sakerna utspridda i olika sminkväskor, badrumsskåpet och i en Helmer.
En Helmer kan rymma många saker.I min har de två översta lådorna vikts åt smink som jag inte använder dagligen. Resten av lådorna innehåller verktyg och material till en annan hobby jag har. Här ryms smink som jag inte använder dagligen. Rouge, ögonskuggor och puder samt bronzers.

I byrån Helmer förvarar jag smink jag sällan använder eller sådant som för tillfället inte används pga säsong. Det är den förvaring som jag har bäst ordning bland. Det smink jag oftare använder har jag i badrummet av praktiska skäl, det är där jag alltid sminkar mig och det är där det råder fullt kaos.

Här återfinns produkter som jag ofta använder exempelvis ögonpennor och läggstift/glans. Penslarna som förvaras här är det dock sällan jag använder. Som synes har min samling ingen vidare struktur eller ordning men som de flesta som har det rörigt vet jag (oftast) var jag har mina produkter och har någon form av ordning i oredan så att säga;-).

Bilden längst till vänster borde vara censurerad men så ser alltså den krassa verkligheten ut här hos mig. Det är rörigt, svårt att hitta och saknar all form av ordning och struktur. Helst vill jag ha fler hyllor men inte ett öppet hyllsystem utan dörrar. Dörrar håller förhoppningsvis en del fukt borta,det blir mindre dammigt plus att helhetsintrycket i badrummet blir prydligare. Jag vill även att sminket skall vara lättillgängligt så man slipper dra fram och tillbaka, upp och ned med exempelvis stora verktygsväskor. Jag önskar också att förvaringen ska vara överblickbar.
Main Box

The clear cube är en smart sminkföraringsmöbel som kan beställas från USA. http://www.theclearcube.com/index.html Men smakar det så kostar det -  en byrå med fem lådor kostar 275 $ plus frakt. Fördelen med clear cube är att man får bra överblick och slipper leta eftersom boxen är genomskinlig,det finns även små insatser man kan köpa till för att få ytterligare struktur och ordning. Föredrar man däremot dold förvaring är det knappast den här boxen man söker. Jag skulle gärna ha ett eget exemplar av den genomskinliga kuben men det skulle ändå inte lösa förvaringsfrågan i mitt nuvarande badrum eftersom det är för trångt. Inte heller får jag in fler möbler i vare sig hall eller sovrum så det ser ut som om en väggfast hylla är det enda alternativet just nu. IKEA är ju experter på bra förvaring men senast jag var där hittade jag inget som gav mig någon aha-upplevelse men det är svårt när man inte vet exakt vad det är man söker. Sökandet går vidare...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback