Bare Escentuals mineralfärg för ögonen

Jag är nyfiken på Bare Escentuals ögonskuggor av mineraler. Jag har hört och sett en del goda omdömen men har ännu inte testat någon själv. Planen är att åtminstone prova en, sedan får man se om den ger mersmak.

Färgerna är indelade i åtta huvudfärger: Brun, persika, gul, rosa, lila, blå, grön, svart/vit med en mängd färger i varje grupp.De finns, om jag har förstått det rätt, i tre olika formulas:matt (velvet) som är den mest täckande varianten, glimmer som ger varierande grad av skimmer och glitter, glimpse som har den mest transparenta texturen.


Queen Tiffany och                 Celestine


Här är en länk med bilder på en del av sortimentet:
http://yourmake.se/webshop/kategori/makeup/gon/16

BE har en nyhet som heter High shine eyecolour. Jag vet inte vad som är annorlunda utöver förpackningen men enligt beskrivningen ger den "högintensiv färg".



Jag vill titta närmare på Glisten (golden sand).

Har du testat någon ögonskugga från Bare escentuals?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback