Dammiga pasteller

Oops, så blev det ett litet oplanerat köp på Ebay igen. Jag var sugen på ett dammigt grålila nagellack men hittade inget i butikerna, därför kollade jag in utbudet på Ebay och föll för ett lack från Sally Hansen i nyansen Mystic lilac.

Bilden är lånad av thedailyvarnish.com

Lacket inggår i en le-kollektion som tycks heta Xtreme wear 2010

Bilder: Ebay och ablondeobsession

Jag är väldigt förtjust i trenden med leriga färger och dammiga pasteller. Jag har tre, snart fyra lack i den stilen. Från vänster: Mavala Velvet, Rolls royce-lacket och juvelen i samlingen Chanel 505 Particulière, Isadora 610 Bare Fudge.


Jag ramlade över Isadoras Bare Fudge igår, det var något liknande åt det hållet jag hade tänkt mig så jag kunde inte låta bli att köpa det. När jag kom hem visade det sig att det nästan var en kopia av Velvet från Mavala. Vad hopplös jag är ibland, men Isadoras lack har något mer kall, lila ton än Velvet.



Enligt en del recensioner av Mystic lilac är lacket ganska skirt och behöver många lager för att bli heltäckande. Flera lager är omständigt och tidsödande därför kan det istället vara bra att grunda med en annan mer täckande färg. Jag ska experimentera med Bare fudge, jag hoppas inte det dämpar den grå tonen i Mystic lilac men det återstår att se. Jag funderar även på om HM:s grå lack kan bli en bra grund, dessutom är det ett snyggt lack och billigt - ja, det får jag köpa helt enkelt.




Kommentarer
Postat av: kerstin

Bra shoppat =) Det blir säkert bra att måla Mystic Lilac över Bare Fudge!

2010-10-10 @ 09:47:13
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja, jag tror det. Idag kom äntligen paketet men jag provar det imorgon:).

2010-10-13 @ 20:44:56
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback