Swatch av Mystic Lilac


Färgen är grålila med finkornigt grönt glitter. Egentligen var det ett cremelack jag var ute efter men med facit i hand gillar jag det och tycker att glittret skänker färgen en extra dimension som lyfter helhetsintrycket.

Här har jag fångat hur glittret ser ut. Resultatet på nageln blir dock inte riktigt lika skimrigt som i flaskan.

På bilderna har ett lager målats och som synes är det väldigt skirt och mesigt. Här krävs fyra lager för att få den önskvärda täckningsgraden och färgen som den ser ut i flaskan.
(Jag håller på att ta bort tipparna som jag hade i somras därför är mina naglar i ett bedrövligt skick just nu och därför får ni hålla tillgodo med enstaka fingerswatchar.)


Lager nummer tre. Det börjar likna något.     

En genväg för att slippa måla och vänta in fyra lager lack är att grunda med en mer täckande färg. Här är en jämförelse av en nagel som enbart är målat med ML, tummen, och pekfingret som har grundats med Isadoras Bare Fudge. Som synes får pekfingret en varmare ton. Själv vill jag behålla den kalla grålila tonen och tänker därför köpa ett grått cremelack att experimentera med. Usch, mina fingrar och naglar ser verkligen illa ut.



Slutresultatet med fyra lager och visst är det mödan värt. Pangsnyggt!

Sammanfattning: Mystic Lilac ingår i en LE-edition från Sally Hansen som heter Xtreme Wear 2010. Lacket är ett fynd från ebay och kostade endast 25 kr exklusive frakt! Flaskan innehåller 11,8 ml vilket är ganska generöst men det är å andra sidan bra eftersom det går åt fyra lager för full täckning. Färgen är kall grålila med finkornigt grönskimrande glitter. Penseln är av ordinär smal storlek och är ganska smidig att jobba med, lacket flyter ut över nageln men blir lätt flammigt vilket syns när man applicerat två lager, ett lager ger endast en skir transparent yta med svag grönskimrig lila ton. Färgen har även en tendens att krypa tillbaka vid tippen, ett problem man kan åtgärda genom att dra penseln ned över tippen. Och som sagt, fyra lager ger full täckning och då blir resultatet skitsnyggt i mina ögon.

Märke: Sally Hansen
Pris: 25 kr på Ebay.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback