Ebay

Jag väntar och väntar på mitt ebaylack. Säljaren tillhör topratedsäljarna och det borde borga för en positivt upplevd affär men det visar sig att det är en mycket stor försäljare som säljer väldigt mycket vilket medför en del problem. De har långa,tradiga förklaringar och instruktionssidor som enligt dem själva är mycket viktiga att läsa.Jag är en otålig person och vill helst bara betalta och sedan invänta paketet och hoppas på snabb leverans.

Det jag har invändningar mot är omdömessystemet. Enligt säljaren har de ett system som innebär att om man ger dem positiv feedback får man själv automatiskt ett bra betyg - inte konstigt att säljaren har toppomdömen öch är toprated! Jag tycker det är fel att Ebay godkänner ett sådant (utpressnings)system eftersom omdömena om en säljare kan vara väldigt missvisande och då faller ju hela idén med att ha köp- och säljbaserade betyg.

Jag har fått mail om att mitt lack är skickat så jag tror inte att jag har blivit blåst och att jag fått vänta ett tag dör jag inte heller av. Det är som sagt omdömessystemet jag har invändningar mot och irriterar mig på. Annars är Ebay en riktig guldgruva och en bra affärsidé och jag kommer definitivt att fortsätta köpa och buda där.

Vad har ni för erfarenheter av Ebay?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback