Återkommande favoriter

Jag tänkte visa några stående året-runt-favoriter jag har. Produkter som jag antingen använder ofta  och/ eller som jag är väldigt förtjust i och som jag kommer köpa igen när de är slut.



Från vänster:

  • Mineralfoundation från Everyday Minerals. EM har bra och billiga produkter som min känsliga hy tål. De har ett enormt nyansutbud och fyra olika formulas så det är stor chans att man hittar en favorit när man har provat sig fram.
  • Thickening paste från TIGI Bed head. En pasta som ökar volymen i håret. Jag kramar i en liten mängd när håret är halvtorrt. De flesta förtjockningsprodukter är värmeaktiverande och bör användas när man fönar håret och det gör inte jag, men den jag har är verkningsfull även om håret självtorkar. Det är möjligt att man får ytterliggare förbättrat effekt om man fönar håret även med denna, det har jag inte provat så det vet jag inte.
  • Miracle touch från Max Factor. Jag har visat den tidigare här på bloggen när jag nyligen köpte ett nytt exemplar. Det jag gillar med den här foundationen är att den går snabbt att applicera och ger ett snyggt, halvtäckande resultat med lyster.
  • Forget it från Biotherm. Det här är min favoritconcealer alla kategorier och det enda problemet med den är att den inte säljs längre, men den får vara med ändå för att den är så himla bra. Den är tunnflytande  med en framträdande gul underton och täcker mörka ringar under ögonen så bra så bra. Att den är tunn gör att den inte blir kakig som jag tycker att den hypade Effacernes lounge tenue från Lancome har en tendens att bli. Lancomes variant kommer i mina ögon inte upp i Forget it:s klass, tyvärr ska jag väl säga, och jag har svårt att tro att jag kan hitta en värdig ersättere. Why oh why lade Biotherm ned sin sminklinje?! De hade många bra produkter som jag gillade, det är bara att beklaga - djupt.
  • #116 Blush brush och #217 Blending brush från MAC. Det här är två av mina favoritborstar och som jag använder mest frekvent. Blush brush använder jag dagligen när jag applicerar rouge, den har lagom storlek, mjuka borsthår som plockar upp färgen bra och långt skaft. 217 är en underbar fluffig och mjuk borste som har flera användningsområden, förutom att den är bra att blenda skuggor med tycker jag även om att applicera ögonskugga med den. De flesta make-upmärkens penselutbud liknar varandra men till 217 är det få om ens något som har ett motsvarande alternativ (förutom Sigma-borstarna som är  MAC-dupes). Jag planerar ett inlägg som visar min borst- och penselsamling, det är något jag själv brukar tycka är intressant att se hos andra sminkbloggare.
  • Aqua Minerals bodylotion från apoteksmärket Natuvive. Den här har jag också nämnt tidigare, i ett av mina första blogginlägg. Jag köper den igen och igen. Den är ganska krämig i konstistensen men går snabbt in i huden och doften är härligt frisk och fräsch som en havsbris.
  • Body butter från Sephora. Även detta är en återkommande favoritfuktgivare för kroppen. Jag brukar passa på att köpa några olika exemplar av Sephoras body butter när jag är utomlands. Just den här varianten Green tea lemon är min favoritdoft hittills.
  • Eyebrow pencil från Isadora Jag har ganska mörka ögonbryn av naturen och förstärker och fyller inte i dem dagligen. Oftast blir det bara att jag fyller i färg punktvis där håren är lite glesare och borstar igenom dem. Ögonbrynspennan har jag i nyansen #23 Cashmere, en gråbrun mellanmörk nyans som är den perfekta färgen för mina bryn. Jag brukar även använda borsten som sitter i änden att borsta igenom brynen med, även när jag inte fyller i dem.
  • Eyebrightener från Laura Mercier. Att det här är en stor favorit hos mig har knappast undgått någon som följer min blogg. Den ljusar upp mörka partier under ögonen och kan även användas som highligter. Det är mitt första exemplar men jag kommer definitivt köpa en ny när min nuvarande är slut.
  • Eyelash curler från Shu Uemura. Det är förhållandevis sällan jag böjer upp ögonfransarna, det blir nästan bara vid kvällssminkningar eller speciella tillfällen när jag vill ge ögonen det där lilla extra. Det tog lång tid innan jag överhuvudtaget kom överens med ögonfransböjare men nu har jag hittat tekniken och en bra böjare.
  • Creme eye colour från Laura Mercier. Sist ut är den semi-matta cremeskuggan i nyansen Rum Satin. Det är en tunn creme som torkar fort på ögonlocket. Konsistensen är inte lika cremig och tjock som exempelvis MAC:s paintpots är och är inte heller speciellt bra att använda som grund för att förstärka en annan färg. Det här är en perfekt färg om man känner för en makeup som ger ett osminkat intryck men ändå lite färg, vill man ha mer synlig effekt duger den även till det om man drar på lite mer. Jag använder den här både ensam och tillsammans med andra skuggor.
Här är den ena av två håriga favoriter som jag har ynnesten att ha i mitt liv. Bubben är en gammal gubbe på 15 år som brukar vara med när jag pysslar med bloggen och tar bilder:).


Ooups - närbilden avslöjar en dammig päls.


Kommentarer
Postat av: XOXO, LANAH

Vinnarna av Dagens blogg tävlingen är nu utsedda här http://lanahs.blogg.se/2010/october/5-vinnare-1.html#comment :) Var gärna med fler gånger! :)

2010-10-16 @ 18:26:39
URL: http://lanahs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback