Välkommen till min blogg!

Hej och välkommen till min blogg som kommer handla om ett av mina stora intressen - smink. Jag har länge varit sugen på att starta en egen blogg och nu har jag äntligen kommit till skott. Jag har väldigt lite kunskap om datateknik men med lite hjälp av kunnigare vänner hoppas jag kunna lotsa mig fram och lära mig, och förhoppningsvis göra bloggen läs - och tittvärd.

Jag heter Linda och bor i en mellanstor stad. Sminkintresset har funnits sedan tonåren och har utvecklats genom åren liksom mängden beautyartiklar. Min ambition med bloggen är att fylla den med recensioner, shopping, tips och råd, eotd och ibland notd, glimtar ur min samling, nya sminkkollektioner och allmänna reflektioner kring smink och "skönhet".

Tack för att du har hittat hit. Ställ gärna frågor eller kom med önskemål och förslag om vad ni vill läsa om. Nu kör vi!

 



Kommentarer
Postat av: Bastard

Hoppas du kommer med många coola tips om smink! Vet du om noen ny bra foundation?

2010-07-01 @ 22:00:31
Postat av: Linda

Ja du Bastard, tack för din kommentar. Jag lovar att jag ska visa dig några bra tips irl:)

2010-07-01 @ 22:03:03
Postat av: Sara i Säffle

Tjena Linda....



Ja grönner på varför sitter ínte nagerlacket fast särskild länge när en tänkt göra sig fin,dålig kvalite? även har katarina försökt göra fransk manikyr utan att vi visste hur vi skulle göra.... ha d gött...

2010-08-04 @ 22:35:07
Postat av: Linda

Hej Sara!

Trevligt att du hittade hit:).

Det är meckigt att få nagellack att hålla och det kan finnas flera orsaker till att nagellacket flagnar men det finns några saker att tänka på: grunda med ett ofärgat nagellack innan du lägger på den tänkta färgen (hur många lager som behövs beror på hur täckande färgen är) och toppa sedan med ett överlack, gärna ett snabbtorkande. Det är a och o att samtliga lager får torka ordentligt innan man lägger på nästa.



Det kan även bero på dålig kvalité på nagellacket precis som du nämnde.En annan orsak kan vara att det ibland tycks uppstå kemiska reaktioner mellan olika lack när de används tillsammans.



Men prova lagertekniken jag beskrev så kommer du förmodligen märka att manikyren får längre hållbarhet.Några omtalade och bra överlack du kan titta efter på ex Kicks är: China Glaze fast forward, OPI rapid dry nailpolish och Seche Vite.



Att göra fransk manikyr är ganska svårt. Det finns speciella mallar man kan köpa som man sätter på nageln ovanför där den tänkta vita randen ska vara, sedan målar man den vita

delen och när man tar bort mallen har man förhoppningsvis en jämn vit nageltipp.Har man inte tillgång till mallar kan man testa en egen variant med tejp istället.

Jag bifogar en länk där det finns bra tips och filmer om fransk manikyr.



http://fransk-manikyr.se/

2010-08-04 @ 23:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback