Ögonpaletter

Ett inlägg om de ögonskuggspaletter jag har. Det är bara sex stycken vilket väl räknas som lite för en beautynörd.



Viva la Diva Absolutely Fabulous Eyes, HM Smokey Eye Palett, Dior 5 couleurs # 030 Incognito,
Smashbox Hot date, MAC Devoted Puppy:6 classic eyes LE, e.l.f Natural Eyeshadow Palette LE.



Den här paletten blev väldigt omskriven när den kom ut i samband med julhandeln för några år sedan. Jag använder den i princip aldrig och har länge tänkt lägga ut den i bytesdelen på Pret-ty. Ursäkta att den ser så kladdig ut, jag försökte torka av den men skuggornas cremig formula och att de lätt smular försvårar proceduren.



Smokey eyepaletten har jag haft mycket nytta och nöje av till en billig peng. Pigmenteringen varierar bland skuggorna men håller en förvånansvärt hög kvalité ändå tycker jag. Vissa av dem innehåller en del glitter men inte för mycket och inget som dammar omkring och stänker ned hela ansiktet vilket annars billiga skuggor tenderar att göra.



En lyxig och som synes välanvänd palett som är väldigt användbar som bas och till neutrala sminkningar. Den är en riktig stöttepelare i min samling. Den översta och mittersta skuggan är matt och resten svagt skimriga.



Den här paletten fick negativa omdömen pga dess design när den kom ut, men tittar man inuti den plastiga förpackningen hittar man finfina och versatila ögonskuggor. Jag kände direkt när jag såg den att det var något för mig och så har det blivit, jag använder den väldigt ofta. Skuggorna i båda ytterändarna är matta och resten, utom den tealfärgade som är glittrig, är svagt skimriga. Den tealfärgade är till min besvikelse dåligt pigmenterad och den taupefärgade kunde det också gärna ha varit mer drag i men övergripande är det en riktigt bra palett.



Den här MAC-paletten ingick i julkollektionen 2008 om jag inte missminner mig. Jag fick den som en give away när jag handlade Macprodukter över 900 kronor en gång. Den gröna, bronziga och blå har frost-formula och särskilt den gröna är dåligt pigmenterad och blir mest en kornigt damm, medan den bronzefärgade däremot är bra och visste jag inte att det var en frost hade jag inte gissat det. De två skuggorna längst till vänster är satin och den svarta veluxe.



Den här paletten fick jag gratis med en beställning, den ingick ett julerbjudande från e.l.f . Det är en av två LE-paletter (den andra heter Party eyes och går i svart/grå/lilatoner). Skuggorna håller väldigt ojämn kvalité; de två överst till vänster glittrar något förfärligt tyvärr, särskilt den guldtonade är hopplös - synd på en så fin färg. Den nedersta längst till vänster är dåligt pigmenterad och ger knappt någon färg alls medan de resterande, särskilt de båda längst till höger är oerhört pigmenterade, krämiga och fina.

Ja, det var det gott folk.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Finfint inlägg. Jag har också Vld-paletten, fast jag gillar den faktiskt, även om skuggorna är en smula svårjobbade så funkar de faktiskt om man använder fingrarna. Alla skuggorna har ett så himla fint skimmer och är lätta att sudda i varandra.

2010-12-30 @ 14:50:35
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack:). Jag tycker personligen att skuggorna innehåller för mycket pärlemor och de ljusaste färgerna blir i princip likadana på huden. Men det är ju en smaksak förstås, jag tror den paletten delar upp folk i två kategorier: för eller emot.

2010-12-30 @ 15:47:20
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Postat av: kerstin

Vilken fin samling :)

2011-01-02 @ 14:05:22
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Linda

Liten men naggande god ;-). Du har en förkärlek för paletter har jag anat.?

2011-01-02 @ 17:34:05
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback