Mascararecension: Lancome Hypnose Drama

Lancomes mascaror är storsäljare i allmänhet och och Hypnose i synnerhet. Jag håller med om att märkets mascaror håller generellt hög kvalité men det var ändå ett tag sedan jag hade ett exemplar. När Hypnose ynglade av sig till Hypnose Drama blev jag genast nyfiken och sugen på att testa den eftersom jag gillar maffiga, voluminösa och långa ögonfransar. Det dröjde något år men i somras passade jag på när jag fick tillfälle att köpa den till tax-freepris.




Till att börja med var jag osäker på hur den vridna, s-formade borsten skulle användas för att bäst komma till sin rätt. Jag antar att borstens är utformad efter ögats naturliga kurva och det är också så jag har använt den dvs lagt den horisontalt med den högsta toppen i ögonvrån och den lägre i ytterkanten. För att kamma ut klumpar och böja upp fransarna har jag vänt på borsten och använt den utbuktande delen mot fransarna. Man får leka och prova sig fram. Borstens form gör det också enklare att komma åt småfransarna i ögonvrån om man så vill.

På de första reklambilderna som kom ut såg borsten oerhört tät och fet ut, ett klassiskt exempel på falsk marknadsföring kan man konstatera när man se borsten i verkligheten. Detta var något Lancome fick en del kritik för, senare syntes mer realistiska bilder:



Före                             Efter

Resultatet:
Fransarna blir på ett par drag längre, där skiljer den sig inte från andra Lancomemascaror. Något mer voluminösa också men inte på ett utmärkande sätt eller bättre än andra volymmascaror i allmänhet.



Minus: För den ovane, svårt att veta hur borsten skall användas för att utnyttja dess fulla kapacitet. Gillar man att dra på många lager är inte den här mascaran bäst lämpad för det då den klumpar sig efter några lager men det är ändå inte på en orimlig nivå. Den största nackdelen enligt mig är att den torkade alldeles för fort, särskilt för en mascara i den prisklassen. Det är inte okej. Jag kunde bara använda den i två månader och då levde den ändå på övertid.

Plus: Lättarbetad när man kommit underfund med hur man skall använda den. Förlängande och till viss del förtjockande effekt. Jodå, fransarna blir vippiga och flirtförberedda.

Betyg: 3.* En klar medelmåtta i den här prisklassen enligt mig. Är man ett fan av Hypnose original kan man fortsätta använda den utan att undra om gräset är grönare på andra sidan Lancomestängslet. Resultatet blir ok men ger ingen wow-effekt.

Jag kommer förmodligen inte köpa den igen eftersom jag vet bätttre alternativ för mina fransar. Hur man uppfattar en mascara är oerhört individuellt och beror på vilka förväntningar man har, vilket resultat man eftersöker och vilken sort ögonfransar man har begåvats med av naturen. 

*För att omdömet ska bli så rättvist som möjligt sätter jag betyget utifrån en jämförelse med mascaror i samma  prisklass. Betalar man mer tycker jag att man som kund också kan förvänta sig mer gällande kvalité och resultat.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback