Beautyjulklappar

Då tar vi väl och skakar liv i den här kantrade skutan igen.



Dessa sköna ting var vad jag till min stora glädje fick i beautyväg julen 2010. Jag har hört att jag fick en Biothermdeo också, men den finns än sålänge på annan ort.



Det här paketet stod förmodligen på många beauty- och parfymälskares önskelista i jul. Den gjorde det definitivt på min iallafall. En samling 30 ml-flaskor av Cleans populäraste dofter till pangpris; Original, Warm cotton, Shower fresh och Outdoor shower fresh. Min favorit so far är Outdoor shower fresh tror jag.



Hudvård. Mary Kay timewise age-fighting moisturiser och Avène Rich hydrating cream for dry to very dry sensitive skin och Thermal water. Avèneprodukterna blir perfekta i vinter.



Max Factor Masterpice. En cremeögonskugga i nyansen Star Dust - en underbar silvergrå nyans.
En till juvel i samlingen, nu har jag två, YSL Rouge Volupté lipstick i nyansen #1 Nude Beige. Ett något missvisande namn då tonen som synes är mer rosa än beige.





Underbara färger. Fotona ger en realistisk färgåtergivning, swatcherna är tagna utomhus i vintrigt dagsljus. Cremeskuggan lär bli superfin till sotning, det ska jag nog göra på nyårsafton. Läppstiftet gör sig alldeles ypperligt till såväl sotningar som mer neutrala och nedtonade make-uper. Läppstiftet har en riktigt krämig formula, innehåller inget skimmer och är täckande. Ögonskuggan är lättapplicerad och täcker fint. Jag har inte prövat den på ögonlocket än, men är den likadan som min andra Masterpieceskugga i färgen Coffe kommer jag definitivt gilla den.


Kommentarer
Postat av: kerstin

Vilka fina klappar! Jag är rysligt nyfiken på Avène-kittet!

2010-12-29 @ 10:37:34
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja, jag blev så glad:). Jag ska avsluta mina nuvarande hudvårdsprodukter innan jag börjar med Avené (snart) men jag är också väldigt förväntansfull. Jag återkommer med ett omdöme när de är provade.

2010-12-29 @ 19:12:04
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback