Semestershopping

Nu är jag hemma igen och känner mig som en överjäst, nygräddad kanelbulle efter allt ätande och solande.Men det var en härlig vecka och skönt ändå att vara hemma igen.

Det blev en del shopping, dels typiska chartervaror; ni vet - solglasögon,väskor, huvudbonader och dylikt men även en del i beautykategorin och det är ju den biten som är mest intressant i den här bloggen. Jag tog reda på var närmsta Sephorabutik låg, den var större än förväntat. Mest märken som finns tillgängliga här hemma men en glad överraskning var att de saluförde Make up forever. Jag har läst goda omdömen om bland annat pennorna på forum och bloggar och köpte ett exemplar av Aqua Eyes # 3L, vilket är en marinblå nyans. Pennorna är vattenfasta och det märktes tydligt på handen jag provade olika färger på, resten av dagen gick jag runt med en regnbågsfärgad vänsterhand.

Jag hade siktet inställt på ett par borstar ur Sephoras egen serie, jag har några penslar från dem sedan tidigare och jag tycker de håller god kvalitet. De jag var mest intresserade av var Professionnel Platinum Air Brush #55, men den hade de tyvärr inte, och Professionnel Bronzer Brush # 44 och den fanns så det blev ett köp. Jag har tänkt använda den till bronzer och även testa hur den fungerar till flytande foundation när jag vill ha ett mer täckande resultat.

Jag köpte även en nysläppt pensel - blending #237. Den är ganska stor och fluffig. Anledningen till att jag valde den är att jag saknade en pensel i lämplig storlek att applicera "stopper" med (vilket innebär att man lägger ett generöst lager löspuder under ögonen för att fånga upp och borsta bort eventuella ögonskuggsrester med som lätt fäller och yr runt när man jobbar med lösa pigment och ögonskuggor). Jag ska även prova att använda den till highligting.

Jag är ett stort fan av Sephoras body butter som jag upplever lika bra som Body Shops fast till ett lägre pris, därför passar jag alltid på att köpa någon burk vid varje Sephoratillfälle. Mousse hydratante whipped body souffle har jag använt tidigare, doften är inte min favorit men konsistensen är verkligen härligt fluffig, precis som namnet antyder, och den går snabbt in i huden och återfuktar länge.

Blottingpaper (en slags läskpapper som suger upp överflödigt fett från huden och mattar ned blänk) har jag hittills aldrig provat och är inte så ofta i behov av, men ibland kan de vara bra att ha till hands om maken ska hålla sig snygg under en lång dag eller kväll. Jag passade även på att köpa en sprayflaska i resestorlek som är bra att ha parfym i.




När jag reser med kryssningsfartyg eller flyg passar jag alltid på att köpa high end-mascaror. Storsäljaren Hypnose från Lancome kom förra året (om jag inte minns helt galet, tiden går så vansinnigt fort och i min värld är ofta "ett halvår sedan" i själva verket två år...) i en ny variant, Hypnose Drama, med en s-formad borste som sägs ge ytterligare volym. Jag har inte provat den tidigare, även om jag har haft lust, så när den nu såldes på planet valde jag den istället för en annan av mina favoritmascaror YSL volume effet faux cils.

Nu är det lite egen/eftervård som står på schemat. Skall göra en hårinpackning och peela huden och lägga en fuktgivande ansiktsmask, det behövs.


Kommentarer
Postat av: Emma P

Bronzer brushen ser härligt fet och fluffig ut. Kan tänka mig att den är schyst till mineralfoundation också...

2010-08-29 @ 21:18:24
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja den är härligt maffig och skön att jobba med. Borsthåren är täta och styva men den är absolut inte rivig. Tyvärr fäller den mycket, när jag upptäckte det kom jag ihåg att jag har läst det i flera kundrecensioner på Sephoras hemsida.

2010-08-30 @ 17:43:35
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback