Semesterpackning

Jag ska ut och resa på en efterlängtad semestervecka till Kreta. Eftersom jag tycker det är kul att se vad andra tar med sig i sminkväg på resor tänkte jag att det kanske finns fler som är intresserade av vad jag tar med mig. Som vanligt  har jag tagit med för mycket, troligtvis kommer jag inte använda någon ögonskugga alls eftersom det mesta av sminket ändå smälter bort i värmen, men "man vet ju aldrig" och jag vill inte vara utan OM jag nu ändå får för mig att dra på med lite mer färg.

De verktyg som får följa med är: Bronzer/rougeborste från ID Bare Minerals,en puderborste,kabukiborste från Everyday Minerals, en eyelinerpensel från FOB, min favoritpensel från Mac som används till ögonskugga, no 117, en syntetpensel från Sephora ifall jag använder de cremeskuggor jag har plockat med, pincett och pennvässare.



Färgad dagcreme från ACO, puder från Clinique och det lär behövas för att matta ned blanka partier och förhoppningsvis bromsa bortsmältningsprocessen något,bronzer/rouge från Nars,cremerouget från Make up store som gör sin sista sommar, två mineralfoundationprover från EM,concealer från tidningen Solo (helt ok faktiskt),fyra ögonpennor i brunt,grått,blått och turkos, fem läppisar - de två nya från Isadora, ett neutralt läppstift från Glo Minerals och ett skirt plommonfärgat läppstift (okänt märke),efter att bilden hade tagits slank mitt orange YSL-stift med också, eftersom det är en sommarfärg för mig vill jag passa på att använda det när det är säsong. Ögonbrynspenna från Isadora, primer från Urban Decay, cremeskugga från Laura Mercier Rum satin (i love it), cremeskugga från Max factor Coffe och nya Smashboxpaletten.Ja och en mascara förstås.


Det jag förmodligen kommer att använda är basprodukterna,rouge,kajal,mascara och läppstift/glans. Men eftersom sminket tar ganska liten plats i resväskan så "kostade jag på mig" ändå att ta med en del extra. Dessutom kommer jag garanterat köpa ett och annat i beautyväg på Kreta också och vad det blir får ni se när jag har kommit hem.



Kommentarer
Postat av: Emma P

Jag tar också alltid med mig för mkt smink, men vadå. det är ju som du säger, det är en droppe i havet i en jättepackning:)

2010-08-29 @ 21:20:32
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, att man aldrig lär sig :-D. Men så tänker man att "man vet ju aldrig" eller "den kan vara bra att ha". Så är det att vara en sminknörd.



2010-08-30 @ 17:55:13
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback