Recension av Loreál voluminous mascara

Nu har snart den här mascaran gjort sitt, den börjar torka ihop och det märks genom att ögonfransarna tenderar att klibba ihop sig och det blir svårare att få ett bra resultat. Jag borde ha tagit en bild något tidigare men det glömdes tyvärr bort därför ger inte bilden mascaran rättvisa.

När mascaran var ny upplevde jag den nästan som väl blöt men konsistensen blev snabbt bättre.Borsten är av ordinär storlek, på bilden ser den smalare ut än dess verkliga storlek. Borsthåren lutar svagt diagonalt vilket gör att man får pröva sig fram med olika appliceringstekniker. Själv har jag använt den på det gamla hederliga viset dvs genom att gnugga borsten vid rötterna och sedan dra ut rörelsen i långa svepande drag, ut till franstopparna.Mascaran lever upp till påståendet att den är en volymgivande produkt och jobbar man en stund får man ett tjusigt resultat med både långa och täta, vippande ögonfransar.Dock får man passa sig från att göra alltför många drag då fransarna istället klibbar ihop sig,men det gäller i och för sig de flesta mascaror.

Hållbarheten är fantastisk, inget fällande eller smulande här inte.Faktum är att den sitter såpass att jag var tvungen att kolla om det var en vattenresistent variant jag hade råkat köpa men det är det inte. Detta faktum gör även att den är svår att ta bort, min gamla trotjänare ACO rengöringslotion brukar lösa upp det mesta i make-upväg men när Voluminous ska sminkas av räcker ACO inte till. Det syns spår morgonen efter och till och med efter en dag vid stranden med flera dopp i havet är pandaögonen ett faktum.Jag är lat när det gäller avsminkning och vill att det ska gå snabbt och lätt. Jag har ingen lust att behöva använda flera produkter för att få bort alla sminkspår, men för att avlägsna Voluminous behövs alltså en separat ögonmake-upremover. Hållbarheten ger den därför både positiva och negativa egenskaper.

Jag har funderat och velat fram och tillbaka vilket betyg mascarna är värd. För att vara en budgetmascara ger den ett bra,hållbart resultat med båda fylliga och långa fransar. Det finns många sämre alternativ i samma och även högre prisklass och utifrån det perspektivet är den därför värd en fyra. Att den är svår att få bort drar dock ned omdömet.Mascaran är väldigt prisvärd och jag kan definitivt tänka mig att köpa den igen. Men som ett mer sammantaget betyg får den en stark trea då den inte når upp till lyxmärkesklass i kvalitet och resultat, men det hade jag heller inte förväntat mig.

Betyg: 3 +




Kommentarer
Postat av: Emma P

Jag har hört att denna mascara ska vara superlik en från lancôme. Tror att det var hypnose. Du tycker inte att den är lika bra eller? Just det där med en blöt konsistens som blir bättre över tiden tycker jag är utmärkande för budgetmascaror. De behöver jobbas lite med för att bli bra. Dyra mascaror är bra från början, men jag tycker å andra sidan att de blir torra snabbare.

2010-08-29 @ 21:17:23
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, det var genom You-Tube jag fick tips om att Voluminous lär vara en dupe till Hypnose.Jag håller inte med om att den är en kopia rakt av, men det är helt klart en bra,prisvärd volymmascara som förtjänar mer uppmärksamhet i Sverige än vad den får. I USA verkar den vara många YT:ares och make-upartisters favorit.



Jag var inne på HM idag och såg att den säljs för futtiga 69kr just nu.Bättre budgetpris går väl knappast att hitta.

2010-08-30 @ 17:37:13
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback