Ljuva dofter från Adidas

Jag som aldrig varit någon större parfymfantast har på sistone utökat doftutbudet i mitt badrumsskåp markant. Startskottet blev en önskan att finna någon lätt och fräsch vardagsdoft, jag hittade vad jag sökte i Clarins Eau Ressourcante. Men det blir lätt tjatigt med samma doft varje dag därför började jag leta efter fler parfymer för samma ändamål och sedan har det bara fortsatt.



Före jul fann jag av en slump en Eau de toilette från Adidas, lila Natural Vitality, på Rusta av alla ställen. Jag köpte den inte då eftersom syftet var att köpa julklappar och inget till mig själv men givetvis ångrade jag mig snart. När jag väl åkte dit igen var den naturligtvis slut, sedan fick jag som bekant ett paket med Cleandofter i julklapp men kunde ändå inte släppa tanken på den goda adidasdoften. På vinst och förlust åkte jag dit ikväll för att se om de möjligtvis hade fått in ett nytt parti - det hade de och inte bara den utan ytterligare tre sorter: Blå Pure Lightness, orange Fresh Escape och gula Free Emotion.


Tjohoo! Men nu blev det I-landsproblem deluxe för allihop doftade gott. Jag knep, förutom Natural Vitality, även Pure Lightness men ville dessutom ha Free Emotion, jag sansade mig dock och lät bli. Fast känner jag mig själv rätt har jag säkert köpt även den innan helgen är över. De kostar endast 59 kronor så det är riktiga fynd.


Jag är inte bra på att beskriva dofter och kan väldigt lite om olika doftnoter men jag kan iallafall säga att NV är något blommigare än PL vilket man förstår när man läser vilka ingredienser som de bygger på. Enligt informationen består Natural Vitality av: violet, apple, peach, sage, mandarin, vetiver, jasmine, amber, musk, vanilla pink pepper, bergamot och rose.


Pure Lightness noter är: melon, apple, aquatic notes, jasmine, magnolia, violet, lily of the valley, peach, apricot och musk.



Kommentarer
Postat av: m

fin blogg! :)

2011-01-08 @ 10:53:18
URL: http://iiloveit.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack! :)

2011-01-08 @ 14:04:14
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback